اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

10هزار مدرسه عمومی قرآن در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 10 هزار مدرسه عمومی قرآن کریم در سراسر کشور وجود دارد و این مدارس در راستای توسعه مباحث قرآنی در میان دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

10هزار مدرسه عمومی قرآن در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین هژبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: تاکنون مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانش‌آموزی وجود نداشته و آموزش و پرورش تنها موفق به برگزاری این مسابقات در سطح ملی و کشوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون دانش‌آموزان تنها در عرصه قرآنی در سطح ملی و کشوری به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند، اضافه کرد: دانش‌آموزان به عنوان میوه‌های فعالیت‌های قرآنی تنها در مسابقات بین‌المللی قرآن که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود به رقابت با سایر فعالان قرآنی می‌پردازند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرایی شدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانش‌آموزی نیازمند فراهم شدن بستر‌های این موضوع در تمام کشور‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانش‌آموزی از هدف گذاری‌های آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: برگزاری این مسابقات در سطح ملی و کشوری از مهم‌ترین اهداف وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

هژبری با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سال تحصیلی آتی تاکید کرد: تمام برنامه‌های گذشته آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد و در حال حاضر 10 هزار مدرسه عمومی قرآن کریم در سراسر کشور وجود دارد و این مدارس در راستای توسعه مباحث قرآنی در میان دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

وی به ادامه یافتن طرح نور یا حفظ قرآن کریم در مدارس موجود در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای مهر ماه جاری مجموعه مسابقات قرآنی در بخش دانش‌آموزی جمعیت بیش از هفت میلیون نفری دانش‌آموزان را با خود همراه می‌کند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن در سراسر کشور از برنامه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آتی به شمار می‌رود، گفت: مدارس قرآنی موجود در سطح جامعه به فعالیت‌های فوق برنامه دانش‌آموزان اختصاص دارد اما پرورش توانایی‌های قرآنی دانش‌آموزان با راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن محقق می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول