اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری شورای اصناف

طرح ساماندهی کیف مدرسه در استان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح ساماندهی کیف مدرسه با همکاری شورای اصناف خبر داد.

طرح ساماندهی کیف مدرسه در استان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیف‌الله کریم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بعد از ساماندهی روپوش دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی دختر و پسر  طرح ساماندهی کیف مدرسه را به مرحله اجرا می‌گذارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مراحل اولیه این طرح که بررسی کیف مدارس از لحاظ حجم، شکل و تصاویر روی کیف‌ها را شامل می‌شود در دست اقدام است که به زودی در این زمینه با شورای اصناف به توافق خواهیم رسید.

* تامین نیروهای مورد نیاز کلاس شش ابتدایی 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه از تامین نیروهای مورد نیاز کلاس شش ابتدایی خبر داد و بیان داشت: در راستای اجرای طرح 3 ـ 3 ـ 6  و افزوده شدن یک کلاس به مقطع ابتدایی تمامی نیروهای مورد نیاز کلاس ششم ابتدایی  تامین شده است.

کریم‌زاده پیرامون نحوه تامین این نیروها ادامه داد: این نیروها از طریق به کارگیری آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی، انتقال 30 درصد از نیروهای مازاد مقطع راهنمایی به مقطع ابتدایی، استفاده از 35 نفر از بازنشستگان به شکل حق التدریسی، ادامه تدریس 46 نفر از معلمانی که امسال بازنشسته می‌شوند، به کارگیری 106 نفر از نیروهای خدماتی که در حین خدمت فوق دیپلم یا لیسانس گرفته بودند، تامین شده است.

* 109 کلاس نیاز داریم

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: به منظور اجرای طرح 6-3-3 حدود 579 کلاس مورد نیاز است که از این تعداد 470 کلاس جدید از طریق تعمیرات و ادغام فضا تامین و مقرر شده 109 کلاس دیگر توسط نوسازی مدارس استان تا 15 شهریور ماه جاری ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس گفت: بر اساس تصمیمات به عمل آمده تمام مدارس استان ظرف سه سال آینده هوشمندسازی می‌شوند.

کریم‌زاده افزود: یک هزار و 560 فضای آموزشی ظرف دو تا سه سال آینده هوشمندسازی می‌شوند که در سال تحصیلی آینده بیش از 627 مدرسه هوشمندسازی می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول