اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 9 کشور

مسابقات بین‌المللی سنگنوردی دهه فجر در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اعلام آمادگی 9 کشور خارجی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان گفت: این مسابقات از 12 تا 17 بهمن ماه برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی سنگنوردی دهه فجر در زنجان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان تعداد ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات را 428 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این مسابقات با حضور 60 نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی سنگنوردی در زنجان طی سال‌های گذشته نیز برگزار شده است، افزود: فرق این دوره از مسابقات با سال‌های گذشته حضور نمایندگان فدراسیون جهانی برای ارزیابی آن است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: حضور نمایندگان فدراسیون جهانی سنگنوردی به دلیل گنجاندن این مسابقات بین‌المللی در تقویم جهانی است.
وی برگزاری موفق مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان را منوط به همکاری و همراهی ارگان‌های دیگر دانست و تاکید کرد: با توجه به تلاش دشمنان ایران برای عدم حضور کشورهای دیگر در مسابقات ورزشی داخل خاک ایران، حضور ورزشکاران 9 کشور را فرصت مغتنمی برای استان زنجان محسوب می‌شود.
رحمانی اضافه کرد: باید از فرصت حضور ورزشکاران 9 کشور خارجی در ایران که می‌توانند به عنوان سفرای ایران بعد از بازگشت به کشورهایشان عمل کنند استفاده شود.
وی روسیه، کره جنوبی، قزاقستان، چک، لهستان، ایتالیا، اوکراین، لبنان و آذربایجان را اسامی کشورهای شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان اعلام کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حضور 400 ورزشکار ایرانی در مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان ادامه داد: بیش از 28 ورزشکار خارجی نیز در این مسابقات حضور می‌یابند.
وی اضافه کرد: حضور سه کشور خارجی دیگر نیز در مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان در حال بررسی است.
رحمانی بر ضرورت همکاری فرمانداری زنجان به عنوان میزبان مسابقات تاکید کرد و گفت: سایر ارگان از جمله شورای تامین، شهرداری، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش،‌ سپاه، صدا و سیما و مخابرات از جمله ارگان‌هایی محسوب می‌شوند، که باید برای برگزاری مسابقات همکاری بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: هر چند تامین امنیت ورزشکاران به ویژه ورزشکاران خارجی مهم است، ولی نباید طوری عمل شود که موجبات دلخوری آنها فراهم شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان تامین محل اسکان ورزشکاران داخلی را منوط به همکاری آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش با در اختیار گذاشتن دو مجتمع مسکونی می‌تواند کمک شایان توجهی به این امر کند.
وی حضور دانش‌آموزان در دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه را دیگر کمک آموزش و پرورش به برگزاری مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان اعلام کرد.
رحمانی با اشاره به ضرورت تامین اینترنت پر سرعت برای مسابقات افزود: در تامین اینترنت و چند خط تلفن شرکت مخابرات می‌تواند اداره کل ورزش و جوانان را یاری کند.
وی اضافه کرد: صدا و سیما نیز با فراهم کردن امکان پخش مستقیم مسابقات از شبکه 3، اداره کل ورزش و جوانان را یاری دهد، ضمن اینکه پخش تیزر برگزاری مسابقات در زنجان نیز برای اطلاع رسانی بسیار مهم است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به دیدار استاندار زنجان با وزیر ورزش و جوانان افزود: در این دیدار تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری زنجان و وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسیده است.
وی احداث نخستین خانه فرهنگی جوانان را در سطح کشور موضوع تفاهم‌نامه بین استاندار زنجان و وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد.
رحمانی با اشاره به اینکه احداث خانه فرهنگی جوانان 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: این مبلغ به صورت مساوی بین استان و وزارت ورزش تقسیم می‌شود.
وی اضافه کرد: کلنگ احداث نخستین خانه فرهنگی جوانان در میدان بسیج و در کنار زمین چمن فوتبال و با حضور وزیر ورزش و جوانان به زمین زده می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول