اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق شد

اعطای تسهیلات 48 میلیاردی به فعالان صادرات خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر بانک توسعه صادرات خراسان‌شمالی گفت: 48 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صادرات این استان طی سه ماه نخست امسال که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، اعطا شده است.

اعطای تسهیلات 48 میلیاردی به فعالان صادرات خراسان‌شمالی

بابک بانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد میزان تسهیلات پرداختی از سوی این بانک در سال گذشته در همین مدت را دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات ارائه شده طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با سال قبل دو هزار درصد رشد داشته است.

وی با تبریک سالروز تاسیس بانک توسعه صادرات افزود: بانک توسعه صادرات به عنوان تنها بانک دولتی و تخصصی با هدف تامین مالی و کمک به صادرات کشور تاسیس شده است.

بانژاد با بیان اینکه عملکرد بانک در استان همه ساله از رشد خوبی نسبت به قبل برخوردار است، تصریح کرد: بر همین اساس توسعه فعالیت‌های این بانک به نحوی بوده که شاهد ارتقا در منابع و مصارف آن هستیم به طوری که در خرداد سال 90 مانده تسهیلات دو میلیارد ریال و در پایان خرداد امسال بالغ بر 48 میلیارد ریال است.

وی گفت: همچنین در بخش منابع در پایان خرداد سال گذشته مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است که در پایان خرداد امسال این رقم بالغ بر هفت میلیارد و 100 میلیون ریال شده است.

مدیر بانک توسعه صادرات خراسان‌شمالی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی توسط شبکه بانکی استان صرفا از طریق این بانک صورت می‌گیرد، افزود: این در حالی است که این بانک در خراسان‌شمالی صرفا دارای پنج نفر پرسنل و یک شعبه است که به این مهم دست یافته است.

وی بیشترین تسهیلات پرداختی در استان به فعالان صادراتی را به بخش صنعت و معدن و مصنوعات پلاستیکی برشمرد و گفت: نرخ تسهیلات ارزی این بانک برای صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی 5/4 درصد و برای سایر صادرکنندگان بین پنج تا شش درصد متغیر است.

بانژاد در ادامه به تفاهم‌نامه بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه که اخیرا به امضا رسیده که طبق آن شعب این بانک به معرفی خدمات صندوق ضمانت صادرات نیز می‌پردازند.

به گفته وی، همچنین تفاهم‌نامه میان این بانک با اتحادیه محصولات کشاورزی منعقد شده که براساس آن اعطای تسهیلات به اشخاصی که قادر به ارائه فاکتور نباشند، با ارائه گواهی اتحادیه ملی محصولات کشاورزی امکان‌پذیر است.

مدیر بانک توسعه صادرات خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 90 درصد از فعالان صادراتی مشتری بانک توسعه صادرات هستند.

به گزارش فارس، بانک توسعه صادرات خراسان‌شمالی از مهر ماه سال 89 در این استان فعال شده است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول