اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

120 تالاب آذربایجان غربی ارزش اکوسیستمی دارند

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 120 تالاب در استان دارای ارزش اکوسیستمی بوده و در سطح بین‌المللی مطرح هستند.

120 تالاب آذربایجان غربی ارزش اکوسیستمی دارند

حمید رعناقد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در احیای تالاب‌ها پیشرو و صاحب امتیاز است.

وی با بیان اینکه 120 تالاب در سطح استان دارای ارزش اکوسیستم هستند، افزود: این تالاب‌ها در سطوح بین‌المللی مطرح بوده و پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق چهارگانه از عنوان حقوقی برخوردار هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به 400 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: این لایروبی‌ها در رودخانه‌های مناطق کالیبراجان، حسنلو، دوزدوز و قوشچی که از تالاب‌های مناسبی برخوردار هستند، صورت می‌گیرد.

رعناقد ادامه داد: احداث ایستگاه‌های سنجش هوا با اعتبار 2 میلیارد ریال در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر، سردشت و سلماس در سال 90 انجام گرفت.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از خرید یک بیل مکانیکی در سال جاری خبر داد و گفت: با خرید این بیل لایروبی از رودخانه‌ها را اداره محیط، حفاظت محیط زیست انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حجت جباری کارشناس مسئول زیستگاه‌ها و مناطق محیط حفاظت محیط زیست استان قهرمان ملی تالاب‌ها در کشور شد، گفت: وی با اقدامات موثر در احیای تالاب‌ها قهرمان ملی تالاب‌ها در همایش رامسر شد.

این مسئول در ادامه به سرشماری زیستگاه‌های حیات وحش در استان اشاره کرد و گفت: در نیمه زمستان سرشماری پرندگان، حلقه‌گذاری پرندگان و نصب ردیاب‌های محیط طبیعی حیات وحش انجام شد.

وی گفت: میش مرغ به عنوان یکی از گونه‌های بارز استان مطرح بوده و در سایه امنیت ایجاد شده در زیستگاه‌های آن به ویژه در حومه شهرستان‌های بوکان و مهاباد توانسته است به زندگی خود ادامه دهد.

حمید رعناقد افزود: این‌ گونه که 80 درصد از جمعیت کشوری آن در آذربایجان غربی زندگی و زاد و ولد می‌کند در سطح بین‌المللی دارای اهمیت فراوانی است زیرا جمعیت اندک این گونه که در زیستگاه‌های استان زندگی می‌کنند در خطر انقراض است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه شهرنشینی، تبدیل زمین به اراضی کشاورزی، شکار غیرمجاز و جمعیت اندک آن در سطح کشور مهم‌ترین تهدیدهای این گونه است.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول