اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تالاب‌ها اختصاص یافت

هامون در اولویت فریادرسی به تالاب‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای مهار گرد و غبار و حفظ و احیای تالاب‌های داخلی کشور اختصاص یافته است که هامون در اولویت برنامه‌های مربوط به تالاب‌ها قرار دارد.

هامون در اولویت فریادرسی به تالاب‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیطزیست سیستان‌وبلوچستان، اصغر محمدی‌فاضل اظهار داشت: این اعتبار از محل اعتبارات یک هزار میلیارد تومانی بودجه سال گذشته مربوط به مازاد درآمدهای ارزی است که برای تالاب‌های 11 استان کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی هامون به دلیل اهمیت آن در صدر اولویت‌های کاری این سازمان قرار دارد، افزود: متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله چرای بی‌رویه دام، ورود گونه‌های غیربومی مانند شتر، عدم ارتباط آبی میان بخش‌های تالاب هامون و مشکلات موجود در دریافت حق‌آبه موجب بروز مسائل و مشکلات در تالاب بین‌المللی هامون شده است.

محمدی‌فاضل ادامه داد: این مشکلات زندگانی ساکنان و بهره‌برداران محلی و دیگر شهرهای کشور و حتی کشورهای همسایه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

معاون حفاظت محیط زیست کشور از تهیه طرح تفضیلی و مطالعاتی مدیریت تالاب هامون خبر داد و تصریح کرد: احیاء حوزه‌های آبی با حفر کانال و لایروبی سرشاخه‌های ورودی آب به دریاچه هامون در این طرح پیش‌بینی شده است.

خسرو افسری مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: با تامین و هدایت سالانه 60 میلیون مترمکعب آب به اطراف کوه خواجه، طرح ایجاد هامون کوچک به وسعت 5 هزار هکتار در این بخش از تالاب هامون اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول