اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

وجود 2 میلیون هکتار مرتع در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: دو میلیون و 653 هزار و 611 هکتار اراضی در آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود 2 میلیون هکتار مرتع در آذربایجان غربی
علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این میزان شامل 96 درصد مساحت منابع طبیعی استان آذربایجان غربی می‌شود.
وی با اشاره به میزان مساحت مراتع خوب استان، تصریح کرد: این میزان شامل 553 هزار هکتار است که 21 درصد از مراتع استان را در بر می‌گیرد.
این مسئول افزود: مساحت مراتع متوسط استان نیز یک میلیون و 63 هزار هکتار است که شامل 40 درصد از کل مراتع استان می‌شود.
پیرمرادی با اشاره به مساحت مراتع کم تراکم استان، خاطر نشان کرد: یک میلیون و 37 هزار و 611 هکتار مراتع کم تراکم در استان وجود دارد که 39 درصد مراتع استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به ممیزی و تنسیق مراتع استان، گفت: 85 درصد مراتع استان شامل مراتع ممیزی و تنسیق است.
این مسئول ظرفیت تولید مراتع استان را شامل علوفه خشک عنوان کرد و اظهار داشت: علوفه خشک تولیدی استان 682 هزار و 338 تن است که در این زمینه رتبه سه کشور از نظر راندمان تولید را داریم.
پیرمرادی با اشاره به میزان دام وابسته به مراتع استان نسبت به دام موجود در استان، تصریح کرد: میزان دام نسبت به ظرفیت مراتع استان دو برابر است و واحد دامی موجود در استان چهار میلیون و 500 هزار رأس است که باید دو میلیون و 250 هزار دام در مراتع استان وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اقلیم این استان که از نوع استپی و نیمه استپی بوده و پوشیده از جنگل‌های خشک است، انواع گونه‌های مرتعی خوشخوراک، مراتع ییلاقی آذربایجان غربی را تشکیل می‌دهند.
این مسئول تیپ غالب مراتع قشلاقی و میان بند را انواع درمنه، کاکوتی، یاق و علف پشمی اعلام کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تعدادی از مراتع استان که عشایر برای چرای دام از آن بهره می‌برند در نوار مرزی واقع شده است که چالدران، خوی، ارومیه و ماکو را شامل می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول