اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

تالاب‌های فارس در فهرست ملی قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تمام تالاب‌های استان فارس در فهرست تالاب‌های ملی قرار می‌گیرند.

تالاب‌های فارس در فهرست ملی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شکور سلطانی بعد از ظهر امروز در همایش ملی ساماندهی و حفاظت رودخانه کر به روش زیرسازه‌ای (بیوتکنیک) با بیان اینکه تمام تالاب‌های استان فارس در فهرست تالاب‌های ملی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در تمام رودخانه‌های استان فارس مانند رودخانه کر از روش زیرسازه‌ای استفاده می‌کنند و در مورد اعتبارات تخصیص یافته این طرح هیچ نوع نگرانی وجود ندارد.

در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز گفت: آلودگی رودخانه، بهره‌برداری غیرمجاز و ندادن حقابه زیست محیطی از چالش‌های رودخانه‌های استان فارس است.

محمد بی‌دختی با بیان اینکه برای حفظ خاک و آب باید به روش زیرسازه‌ای روی آورد، افزود: ساماندهی رودخانه‌های شیراز از جمله رودخانه خشک در دستور کار است.

در ادامه عضو هیئت علمی همایش ملی ساماندهی و حفاظت رودخانه کر به روش زیرسازه‌ای (بیوتکنیک) اضافه کرد: در این همایش 20 اثر به دبیرخانه رسیده است که 13 اثر به صورت شفاهی بوده و چهار اثر نیز به صورت خلاصه در بروشورهای همایش ارائه می‌شود.

حمید مصباح با بیان این که اعتبار این طرح از طریق اعتبارات استانی است، ابراز داشت: سال گذشته برای این طرح یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافت که امیدواریم امسال نیز بتوانیم یک میلیون تومان برای این طرح، اعتبار کسب کنیم.

وی همچنین گفت: در این طرح یک میلیون راس نهال کاشته می‌شود که تاکنون 80 هزار نهال کاشته شده که نهال‌ها از گونه‌های صنوبر، افرا، چنار، گز، سنجد است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول