اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

آزادسازی 52 هزار متر مربع زیستگاه تصرف شده تالاب انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: 52 هزار متر مربع از اراضی تصرف شده زیستگاه منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم تالاب انزلی در حوزه صومعه‌سرا آزادسازی شد.

آزادسازی 52 هزار متر مربع زیستگاه تصرف شده تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس صبح امروز در جریان آزادسازی منطقه حفاظت شده زیستگاه پرندگان آبزی و کنار آبزی بخشی از تالاب انزلی در حوزه صومعه‌سرا، یکی از مهم‌ترین معضلات امروز زیستگاه‌ها را تصرف انسانی و تغییر کاربری اراضی مناطق حفاظت شده عنوان کرد و اظهار داشت: از نظر کارشناسی هیچ عارضه‌ای به اندازه تصرف و تخریب زیستگاه‌ها به تنوع زیستی اکوسیستم‌ها فشار و تخریب ایجاد نمی‌کنند.

وی، با اشاره به آزادسازی بخش مهمی از زیستگاه‌های تالاب انزلی افزود: منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بخش مهمی از زیستگاه‌های تالاب انزلی در صومعه‌سرا بوده که با جای دادن مناطق زیبایی از قسمت‌های جنوبی تالاب انزلی در خود از اهمیت ویژه و راهبردی در زمینه حفظ گونه‌های پرندگان برخوردار است.

این مسئول، ادامه داد: این منطقه حفاظت شده یکی از زیستگاه‌های حساس پرندگان آبزی و کنار آبزی است و حفاظت 40 ساله سازمان حفاظت محیط زیست از این منطقه دستاوردهای ارزشمندی را در این زمینه به بار نشانده است به همین دلیل با حساسیتی ویژه تصرفات این منطقه را پیگیری کردیم و با کمک دستگاه قضایی نسبت به رفع تصرف آن اقدام شد.

وی، با بیان اینکه یکی از اهالی منطقه قسمتی از اراضی مذکور را در روستای چمثقال صومعه‌سرا تصرف کرده بود، تصریح کرد: با ارجاع پرونده این تصرف به مقام قضایی و پس از گذشت زمان مقرر رای دادستان صومعه‌سرا و دستور باز پس‌گیری اراضی و قلع و قمع عوارض ایجاد شده، صبح امروز با حضور جمعی از محیط‌بانان گارد محیط زیست نیروی انتظامی و دوستداران محیط زیست حدود 52 هزار متر مربع اراضی منطقه حفاظت شده سیاه کشیم رفع تصرف شد.

به گفته عبدوس، فرد متخلف در این اراضی اقدام به غرس نهال صنوبر کرده بود که با شناسایی دقیق و پیگیری مستمر نیت سودجویانه فرد متخلف محقق نشد و اراضی متصرفه به منطقه حفاظت سیاه‌کشیم بازگشت.

به گزارش فارس، منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم با مساحتی بالغ بر 4 هزار و 500 هکتار از سال 1349 منطقه حفاظت شده زیر نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد و این منطقه با تعداد 145 گونه پرنده آبزی، کنار آبزی و خشکی‌زی یکی از مهم‌ترین مناطق چهارگانه آبی در گیلان و کشور است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول