اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

کنترل گردش مالی تعاونی‌های مسکن وظیفه ما نیست

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: کنترل گردش مالی تعاونی‌های مسکن از وظایف و اختیارات اداره کل راه و شهرسازی نیست.

کنترل گردش مالی تعاونی‌های مسکن وظیفه ما نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قائم‌مقام وزیر و مدیر‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نامه‌ای که به سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی ارسال شده در پاسخ به خبر شماره 13910406000929 مورخ ششم تیرماه با عنوان اختلاف 26 میلیارد ریالی در مسکن مهر و حق جلسه 833 میلیونی هیئت مدیره توضیحاتی ارسال کرده است:

وزارت راه و شهرسازی براساس وظایف محوله در سال 86 (آغاز طرح مسکن مهر) تأمین‌کننده زمین برای احداث مسکن مهر بوده و بانک‌های عامل نیز وظیفه پرداخت تسهیلات ساخت را به مبلغ 150 میلیون ریال بر عهده داشته‌اند که در این فرآیند وظیفه ساخت و ساز واحدها، مدیریت مالی و اجرایی بر عهده تعاونی‌های مسکن بوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین اعلام قیمت مقطوع تمام شده در ابتدای پروژه عملا در یک فرآیند چهار ساله ساخت و ساز توجیه کارشناسی نداشته و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، دستمزدها و همچنین افزایش زیربنای مفید واحدهای مسکونی و مشاعات و نیز ارتقای مشخصات اقلام مصرفی می‌تواند موجبات افزایش قیمت‌ تمام شده واحد مسکونی در فرآیند ساخت باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: بر همین اساس بر حسب مصوبه کارگروه مسکن کشور تسهیلات ساخت به ترتیب به 20 میلیون تومان (سنتی)، 22 میلیون تومان (نیمه صنعتی) و 25 میلیون تومان (تمام صنعتی) افزایش یافته که این اداره کل برای درخواست تعاونی‌های مسکن مهر نسبت به معرفی به بانک عامل اقدام کرده است.

مالکی گفت: واحدهای پروژه طلوع عدالت در فهرست پروژه‌های افتتاحیه مسکن مهر بوده ولی با هماهنگی‌های به عمل آمده مراسم افتتاحیه مسکن مهر با حضور ریاست جمهوری به تعویق افتاده و افتتاح نشده است؛ شایان ذکر است افتتاح واحد مسکونی به منزله پرداخت تمام هزینه‌ها و دیون پروژه نیست.

وی در زمینه برخی ایرادات اعلام شده همچون نفوذ آب در کف هال و اتاق خواب‌ها، استفاده از درب‌های دو تیکه اظهار کرد: موضوع به کمیته نظارت عالیه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان منعکس و بازدیدهای مربوطه انجام و گزارش مربوطه اعلام شده است.

قائم‌مقام وزیر و مدیر‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: کنترل گردش مالی تعاونی‌های مسکن شامل خرید اقلام و مصالح ساختمانی و پرداخت حقوق پرسنل، پاداش و حق‌الجلسه از وظایف و اختیارات اداره کل راه و شهرسازی نیست.

توضیحات فارس:

با قدردانی از احساس مسئولیت و پیگیری ویژه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در توضیحات ارسالی کنترل گردش مالی تعاونی‌های مسکن شامل خرید اقلام و مصالح ساختمانی و پرداخت حقوق پرسنل، پاداش و حق‌الجلسه خارج از شرح وظایف و اختیارات اداره کل راه و شهرسازی اعلام شده که مهم‌ترین خواسته نیز اعلام دستگاه پاسخگو و ناظر در این زمینه است.

گزارش فارس از نفوذ آب از کف اتاق‌ها به ساختمان‌های زیرین، استفاده از درب‌های دوتکه و برخی مشکلات حکایت داشت که در پاسخ اعلام شده‌ موضوع به کمیته نظارت عالیه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان منعکس شده است و بازدیدهای لازم و گزارش مربوطه تهیه شده است و اقدام عملی برای رفع مشکلات پیش از تحویل خواسته به حق مالکان مسکن مهر است.

با وجود تلاش‌های انجام شده، تایید نظارت پروژه توجیه‌پذیر نیست و مشکلات برخی واحدهای احداثی به وضوح مشهود است لذا از مسئولان مرتبط به ویژه مدیرکل راه و شهرسازی انتظار داریم با بازدید از پروژه‌ها، پیگیری لازم را برای حل این معضلات انجام دهد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول