اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

اختصاص 600 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‏های مختلف در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: بیش از600 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‏های مختلف در استان زنجان اختصاص یافته است.

اختصاص 600 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‏های مختلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری استان زنجان و شهرستان ایجرود اظهار داشت: بیش از 430 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به استان زنجان در دو بخش ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه 261 میلیارد تومان در اختیار کار گروه اشتغال استان زنجان قرار می‏گیرد، خاطر نشان کرد: 169 میلیارد تومان نیز سهم ستاد توسعه کشاورزی استان است که این غیر از سهم اشتغالی است که در قانون بودجه برای نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و صندوق مهر امام رضا (ع) مشخص شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه‏ها نباید منتظر ابلاغ بودجه بمانند بلکه خود سریعتر نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند، اضافه کرد: حدود 170 میلیارد تومان نیز از تعهدات سیستم بانکی از سال 84 تا 89 باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات در چند بخش به صورت کاملا شفاف توزیع می‏شود، ادامه داد: باید همه مراحل درباره طرح‏ها و اقدامات در ستاد توسعه کشاورزی و کار گروه اشتغال به صورت جدی پیگیری شود.

رئوفی‏‌نژاد با بیان اینکه بدنه کارشناسی بانک کشاورزی از نظر فیزیکی و نرم ‏افزاری باید پاسخ‏گوی طرح‏های مختلف باشد، یادآور شد: در حال حاضر طرح‏های زیادی به بانک معرفی شده‏‌اند که نتوانسته‏‌اند تسهیلاتی را دریافت کنند و این اقدام بانک‏ها قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی از بانک‏ها خروجی قابل توجهی ندارند، تصریح کرد: اگر در اجرای طرح‏ها موانعی بر سر راه باشد آن موانع را برطرف می‌کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای دریافت وام و تسهیلات هیچ گونه محدودیت سنی در بانک‏ها وجود ندارد، خاطر نشان کرد: این اقدام چوب لای چرخ متقاضیان می‏‌گذارد و اگر از طرف کسی اعمال سلیقه شود با وی برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وثیقه شهری و ضامن کارمند در بانک‏ها منتفی شده است، ادامه داد: باید مشکلات متقاضیان در بانک‏ها رسیدگی شود.

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه وجود 8 هزار هکتار زمین در پایین دست سد گلابر و 3 هزار هکتار در پایین دست سد بلوبین ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان ایجرود به شمار می‏رود، تصریح کرد: باید موانع و مشکلات در این زمینه برطرف و به سرعت زمین‏ها آماده برای ارائه به متقاضیان شود.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین‏های پایین دست سد گلابر برای انجام طرح‏های گردشگری به مدت پنج سال انجام شود، اضافه کرد: مطالعات راه ایجرود به سد گلابر نیز در حال حاضر صورت گرفته است و اعتبار مورد نیاز برای احداث کمربندی جوقین و گلابر نیز تامین می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات سیلوی 20 هزار تنی جزو مصوبات سفر است، ادامه داد: باید مشکلات این سیلو در شهرستان ایجرود برطرف شود و یا اگر توجیه اقتصادی ندارد، خلع شود.

وی با اشاره به بهره‎برداری از استخر سر پوشیده شهرستان ایجرود در دهه مبارک فجر سال جاری افزود: استخر سر پوشیده طارم در دهه فجر و ماهنشان نیز در هفته دفاع مقدس به بهره‏‌برداری می‏رسد.

رئوفی‏نژاد همچنین اظهار داشت: مشکلات شهرک صنعتی ایجرود همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی در زمینه گلخانه‏ای که با حضور هیئت همراه بازدید شد، تصریح کرد: از طرح توسعه این گلخانه نیز به عنوان مصوبات سفر حمایت شود.

در ادامه این جلسه سرپرست شرکت شهرک‏های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل پستی و بلندی هنوز زمینی را برای احداث شهرک صنعتی در شهرستان ایجرود تملک نکرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در مجموع در ناحیه صنعتی ایجرود 36 واحد وجود دارد که از آن 18 واحد غیر فعال هستند.

محسن عباسی اظهار داشت: در حال حاضر برای فعال کردن چهار واحد صنعتی در شهرستان ایجرود اقدام می‌کنیم که برای فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال نیز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول