اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

سهم مناطق محروم از تسهیلات اشتغال کم است

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با بیان اینکه مستحق‌ترین و توانمندترین افراد برای اشتغال و تولید در مناطق محروم هستند، گفت:‌ متاسفانه سهم مناطق محروم در دریافت تسهیلات کم بهره برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک پایین است.

سهم مناطق محروم از تسهیلات اشتغال کم است

محمد الفونه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تولید و رونق آن را از روستاها شروع کنیم، اظهار کرد: تسهیلات اشتغال نقش بسیار مهمی در افزایش تولیدات و ایجاد کسب و کار دارند ولی متاسفانه مناطق محروم و روستایی ما از این تسهیلات استفاده بسیار کمی می‌کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: همین تسهیلات خرد برای واحدهای تولیدی کوچک و روستایی می‌تواند با یک مدیریت درست و نظارت مستمر، روستاهای ما که در حال حاضر از حالت مولد فاصله می‌گیرند را به روستاهای مولد و تولیدکننده تبدیل کند.

الفونه با ابراز گلایه از دستگاه‌های مرتبط با امر اشتغال، عنوان کرد: مستحق‌ترین و در عین حال افراد توانمند در روستاها و دوردست‌ترین مناطق هستند که لازم است از تسهیلات کم بهره استفاده کنند و در سطح حتی کوچک یک کار و کسب راه بیندازند تا تولید از روستاها آغاز شود.

این مسئول ارشد در شهرستان بویراحمد تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌ها باید به دل روستاها بروند و آموزش‌های لازم را در آنجا جاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به این مهم توجه کنیم که چرا علی‌رغم رساندن بسیاری از امکانات به روستاها ولی وضعیت روستاها و سیمای آن‌ها تغییری نکرده است، گفت: علت این امر این است که روستائیان ما درآمد ندارند و تا زمانی که یک روستایی درآمد نداشته باشد هیچ کار خاصی در این زمینه نمی‌توانیم انجام دهیم.

الفونه با بیان خاطره‌ای از سفر به روستایی در شهرستان بویراحمد، توضیح داد: در سفر به این روستا تنها منزلی که یک ظاهر مناسب داشت و در واقع گلی نبود و درون آن ظاهری شیک و به نسبت روستا مجهز داشت، خانه بهورز آن روستا بود که این موضوع نشان می‌دهد شاید تنها فردی که در این روستا درآمد دارد این شخص است.

وی با بیان این خاطره نتیجه‌گیری کرد که اگر بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که روستاهای ما درآمد داشته باشند، نه تنها جامعه روستایی ما نیازی به حمایت دیگران ندارند بلکه خود تولید می‌کنند و نیاز دیگران را برطرف می‌کنند.

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در زمینه مسکن روستایی نیازهای بسیاری داریم و یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید از سوی دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه کمیته امداد برداشته شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول