اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی استان البرز تاکید کرد

لزوم ایجاد اشتغال برای معتادان شفا یافته

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز گفت: برای ترک اعتیاد دائم افرادی که به این معضل گرفتار شده‌اند،‌ باید فرصت‌های شغلی مناسب فراهم شود.

لزوم ایجاد اشتغال برای معتادان شفا یافته

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز اعتیاد به یک معضل جهانی تبدیل شده و افراد بسیاری در سراسر جهان به این امر گرفتار هستند.

وی تصریح کرد: برای برخورد و کنترل معضل اعتیاد تنها یک راهکار پاسخگو نیست و باید با شناسایی ابعاد مختلف این معضل، برای کنترل آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز افزود: به عنوان نمونه ستاد مبارزه با مواد مخدر از یک سو دارای سخت‌افزارهایی است که با استفاده از آن اقدام به دستگیری سوداگران مرگ و مجازات آنها کرده و از سوی دیگر باید ساز و کارهای مناسب برای درمان معتادان فراهم کرد.

مکاریان افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های کشور در حوزه زیر پوشش قراردادن و درمان معتادان توسط بهزیستی انجام شده و مراکز مجاز ترک اعتیاد در کشور زیر نظر این سازمان هستند.

این مسئول اضافه کرد: موضوعی که همواره افراد گرفتار بیماری اعتیاد و خانواده‌های آنها را رنج می‌دهد، بحث مربوط به گرایش مجدد آنها به مواد مخدر است.

مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز ادامه داد: بارها اتفاق افتاده که افراد برای رهایی از اعتیاد تلاش کرده و حتی هزینه‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، اما پس از مدتی به مصرف مواد مخدر روی آورده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ترک اعتیاد در بار نخست به مراتب راحت‌تر از دومین و یا چندمین بار است، به همین دلیل باید شرایطی را فراهم کنیم که افراد پس از ترک اعتیاد خود دیگر گرایش به مصرف مواد مخدر نداشته باشند.

این مسئول گفت: برای تحقق این مهم کارشناسان معتقدند که باید شرایط بازگشت به زندگی طبیعی را برای این افراد فراهم کرد و طبیعی است که داشتن اشتغال و به طبع آن عدم دغدغه مالی از جمله مهم‌ترین عوامل بازدارندگی در این بحث مطرح است.

مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بهزیستی استان البرز متذکر شد: دایر کردن و نظارت بر مراکز ترک اعتیاد مجاز و همچنین اختصاص اعتبارات مالی در حد امکان از سوی بهزیستی موجب شده که طی سال‌های اخیر افراد زیادی را از چنگال اعتیاد رهایی بخشیم.

مکاریان در پایان اذعان داشت: برای اینکه این افراد گرایشی به مصرف مجدد مواد مخدر نداشته باشند، لازم است که شرایط بازگشت به زندگی طبیعی آنها از سوی دستگاه‌های مسئول به ویژه اشتغال فراهم شود و در صورت عدم توجه به این مهم تمام تلاش‌ها به هدر خواهد رفت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول