اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان خواف:

زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خواف گفت: زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد.

زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد

عبدالعلی جغتایی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: زلزله‎ای به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 2:31 دقیقه بامداد امروز شهرستان خواف را لرزاند و تا به حال براساس گزارشات رسمی تنها 2 پس‌لرزه گزارش شده است، اما سایت موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع 6 پس‌لرزه در منطقه خبر داده است.

وی تاکید کرد: تا به حال گزارش عمده خسارات جانی و مالی به دست ما نرسیده و به لطف خدا این زمین‌لرزه هیچ خسارت جانی نداشته است.

فرماندار شهرستان خواف در خصوص خرابی‌های این زمین‌لرزه گفت: براساس گزارشات موجود تنها چند خانه روستایی در روستای نقاب دچار ترک خوردگی شده‎اند و هیچ تخریبی نداشته‌ایم.

وی افزود: تاکنون 7 نفر به بیمارستان شهرستان مراجعه کرده و سرپایی درمان شده‌اند که مشکل تمامی آنها ترس و استرس ناشی از زلزله بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان عمدتاً شب گذشته را در پارک‌ها و خیابان‎ها سپری کردند و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و هلال‌احمر هم تا حد توان به مردم کمک کرد.

وی از خسارت به دو بنای تاریخی این شهرستان بر اثر زلزله شب گذشته خبر داد و افزود: ایوان شمالی مسجد ملک زوزن و آسباد نشتیفان دو بنای تاریخی شهرستان که مقدمات ثبت جهانی آنها انجام گرفته بود دچار خساراتی شده‎اند که برآورد خسارت صورت گرفته تا هر چه زودتر کار مرمت و بازسازی آغاز شود.

جغتایی تاکید کرد: شهرستان خواف شهرستانی مرزی و معین برای شهرستان‎های اطراف است و نیازمند ایجاد پایگاه امداد و نجات استاندارد هلال‌احمر است که زمین ساخت این پایگاه در حال تملک است و امیدوارم با حمایت هلال‌احمر کشور و استان و هم‌چینین استانداری خراسان‌رضوی کار ساخت این پایگاه هر چه زودتر آغاز شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول