اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر:

روستاهای شوشتر مقابل تب کریمه کنگو ایمن می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: روستاهای شهرستان شوشتر مقابل تب کریمه کنگو ایمن‌سازی می‌شوند و مقدمات کار برای این منظور فراهم شده است.

روستاهای شوشتر مقابل تب کریمه کنگو ایمن می‌شوند

احمد‌علی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: همه روستاها در مقابل تب خطرناک کریمه کنگو ایمن می‌شوند و دام‌های موجود در این روستاها واکسینه و محل‌های نگهداری دام سمپاشی می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح ایمن سازی با واکسیناسیون و سمپاشی اماکن دامی در مقابل تب کریمه کنگو با حمایت دولت انجام می‌شود و کاملا رایگان خواهد بود.

معینی تأکید کرد: تاکنون در سطح شهرستان شوشتر هیچ علائمی از این بیماری خطرناک مشاهده نشده است و با مرکز بهداشت برای آماده‌سازی مرکز ایزوله به منظور مقابله احتمالی با مبتلایان به این بیماری مشترک میان انسان و دام مکاتباتی انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در این خصوص، افزود: دام مبتلا به این بیماری هیچ علائم تشخیصی ندارد و به این دلیل نمی‌توان با معاینه دام پیش از کشتار این بیماری را تشخیص داد.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر با اشاره به اینکه مردم باید درباره این بیماری احتیاط زیادی کنند، خاطر نشان کرد: مردم باید گوشت‌هایی را که روزانه خرید می‌کنند به مدت 24 تا36 ساعت در یخچال و دور از شرایط یخ زدن قرار دهند و اگر خرید روزانه جگر، دل و یا قلوه باشد بین 48 تا72 ساعت در این شرایط نگهداری شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظارت بر کشتارهای روز و قصابی‌ها در سطح شهرستان شوشتر بیشتر شده است و با هر تخلفی به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول