اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران مطرح کرد

ورود سفرا برای جلوگیری از مصادره فرهنگی جمهوری اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: سفرا برای جلوگیری از مصادره فرهنگی در خارج از کشور ورود خواهند کرد و موضوع را بر اساس ابلاغیه‌های این انجمن پیش می‌برند.

ورود سفرا برای جلوگیری از مصادره فرهنگی جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی شامگاه شنبه در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا بنا داشته تا امسال طی یک ابلاغیه فرهنگی از سفرای ایران در کشورهای مختلف بخواهیم تا زمینه‌های این مصادره فرهنگی را بررسی و مورد تحقیق قرار دهند.

وی گفت: تمام ماحصل این پژوهش‌ها  از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران مورد توجه قرار گرفته و برای جلوگیری از مصادره فرهنگی جمهوری اسلامی با مشارکت وزارت امور خارجه اقدام خواهد شد.

قائم مقام بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: شخصیت‌های بزرگ فرهنگی زیادی در ایران زندگی کرده‌اند و به واسطه زبان پارسی و هویت اصیل ایرانی، ایرانی بودنشان به شأن کشور بازمی‌گردد، برخی کشورها به واسطه اینکه این شخصیت‌ها در مقطعی در آنجا زندگی کرده و یا در آن منطقه از دنیا رفته‌اند آنها را از آن کشور خود می‌دانند و این نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها همانند ایران دارای این حجم از مفاخر و اندیشمند نیستند، از این رو تلاش می‌کنند تا چهره‌ها  مفاخر ایرانی را به نام خود مصادره کنند، اظهار کرد: هویت ایرانی و مفاخر فرهنگی به اصالت و بزرگی خاکی باز می‌گردد که امروز ایران نامیده می‌شود.

حجت‌الاسلام ادبی با اشاره به اینکه ما مشاهیر و مفاخر فرهنگی که مورد علاقه جهان باشند کم نداریم، بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها برای معرفی این مفاخر در سطح کشورها تاکید کرد.

وی همچنین از بازسازی مزار مولانا در ترکیه با نظر ایران خبر داد و گفت: اخیراً یک هیئت از ترکیه به ایران آمده و مقرر شد تا کشورمان در این زمینه به طریقی پای کار باشد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در ادامه با اشاره به اینکه همه ماهه برگزاری یک همایش ملی مفاخر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، یادآور شد: همینطور در تمام استان‌ها ماهی یک بزرگداشت را داریم که با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول