اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشک قانونی استان اصفهان:

محل جدید پزشکی قانونی اصفهان ‌سال 92 ‌بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت محل جدید پزشک قانونی استان اصفهان تا پایان دولت دهم و سال92 به بهره‌برداری می‌رسد.

محل جدید پزشکی قانونی اصفهان ‌سال 92 ‌بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی سلیمان‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه 12 پروژه برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به تصویب رسید، اظهار کرد: فقط به دو پروژه آران و بیدگل و اردستان در سال 90، مبلغ 50 میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

وی به پاره‌ای از مشکلات و معضلات پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: پزشکی قانونی با توجه به رای‌های صادره و اظهار نظرهایی که انجام می‌دهد نیاز به فضای فیزیکی و نیز نیروی انسانی و تجهیزات و اعتبارات بیشتری برای تسریع در تکریم ارباب رجوع دارد که انتظار می‌رود مراجع ذی‌ربط توجه بیشتری به آن داشته باشند.

مدیرکل پزشک قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در سال 72 شکل گرفته و چارت سازمانی آن نیز مربوط به همان سال است، اظهار داشت: شاکله اصلی چارت جدید پزشکی قانونی در کشور در حال تدوین است که امید می‌رود به زودی تکمیل و دستور اجرایی آن صادر شود.

*حقوق پرداختی پزشکان قانونی باید مطابق سایر پزشکان وزارت بهداشت باشد

وی زیربنای تجهیز فضای فیزیکی و تأمین نیروی انسانی را در گرو تجهیزات پزشکی قانونی دانست و گفت: باید با یک بازنگری در این حوزه با توجه به ساخت ساختمان جدید اصفهان صورت گیرد.

سلیمان‌پور به وضعیت اسفناک حقوق پزشکان قانونی و تعطیلی 50 مرکز پزشکی قانونی در کشور اشاره کرد و افزود: باید حقوق پزشکان قانونی با توجه به درجه اهمیت کاری همانند سایر پزشکان وزارت بهداشت پرداخت شود.

وی اولویت بعدی خود در سال 91 را افزایش سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهش بر شمرد و گفت: هم‌زمان با تکمیل پروژه ساخت پزشک قانونی جدید در گورت درصدد ارتقای وضعیت اتوماسیون اداری و مراکز پزشکی قانونی استان هستیم.

مدیرکل پزشک قانونی استان اصفهان در ادامه فعالیت‌های آزمایشگاهی را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های پزشکی قانونی برشمرد و گفت: در مراکز پزشکی قانونی 4 نوع آزمایشگاه آسیب‌شناسی، سم‌شناسی، سرولوژی وDNA  فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این که با بررسی‌های ماکروسکوپی و میکروسکوپی از نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه آسیب‌شناسی تشخیص عارضه منجر به فوت و در نهایت تعیین دلیل فوت صورت می‌گیرد، ادامه داد: در سال 90 حدود 86 هزار لام میکروسکوپی از 5 هزار و 906 نمونه ارسالی در آزمایشگاه آسیب‌شناسی اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

سلیمان‌ پور تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 7 هزار و 700 نمونه در آزمایشگاه سرولوژی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه به فعالیت آزمایشگاه DNA پزشکی قانونی اشاره کرد و بیان کرد: تعیین پدر و مادر بیولوژیک، تعیین هویت بقایای انسانی کشف شده، بررسی تعیین تعلق لکه‌های کشف شده، مو، بافت و سایر نمونه‌هایی که توسط مراجع قضایی و یا پلیس آگاهی در صحنه جرم برای تعیین ژنتیک و استخراج  DNA از نمونه‌های ارسالی می‌باشد در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان به فعالیت آزمایشگاه  DNA اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 90 بیش از 5 هزار و 500 نمونه ارسالی مورد بررسی قرار گرفته که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این آزمایشگاه 25 روز است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به حوزه آموزش و پژوهش اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی و بازآموزی برای پزشکان در حوزه‌های مرتبط با پزشک قانونی از جمله همکاران در نیروی انتظامی، دستگاه قضا در سطح استانی و نیز کشوری بوده است.

سلیمان‌پور تصویب چندین پژوهش و انعقاد قرارداد چندین طرح پژوهشی دانشگاهی در سال 90 را از جمله اقدامات در پژوهش دانست و گفت: کنون چند طرح تکمیل و به نتیجه رسیده است.

*پیشرفت 40درصدی پروژه های عمرانی دور نخست ریاست جمهوری در اصفهان

وی ادامه به حوزه عمرانی و ایجاد فضای فیزیکی پزشکی قانونی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: متعاقب سفر نخست ریاست جمهور به استان شش پروژه تحت عنوان مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌هایی های اصفهان، نجف آباد، شهرضا، داران، زرین شهر و نایین بر حسب ضرورت در نظر گرفته شد.

مدیرکل پزشک قانونی استان اصفهان اضافه کرد: مقدمات کار، زمین، کارشناسان، هیئت مشاور، تنظیم نقشه و در نهایت انتخاب پیمانکار اعلام و با پیگیری‌های مدیران کل استانی در زمان مدیران کل سابق پزشک قانونی استان اصفهان به نتایج خوبی تا کنون رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پیشرفت فیزیکی این مراکز پزشکی قانونی در اصفهان 30 تا 40 درصد بوده است، به آخرین وضعیت ساخت پروژه پزشک قانونی استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این پروژه در منطقه گورت اصفهان در زمینی به بالغ بر 20 هزار متر مربع و در زیر بنایی بالغ بر 9 هزار و 30 متر در حال احداث است که می‌توان با جرات گفت این مجموعه از لحاظ وسعت زیربنایی و نیز نوع فضای آموزشی در کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است.

*اعتبار 8 میلیارد تومانی جهت ساخت پزشکی قانونی جدید لازم است

سلیمان‌پور در ادامه به میزان هزینه و اعتبار این پروژه اشاره کرد و گفت: این مجموعه در کل بیش از 11 میلیارد تومان بودجه لازم دارد که در سال 89، نزدیک سه میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اعتبار سال 90، برای تکمیل این پروژه را 900 میلیون تومان دانست و افزود: برای ادامه ساخت در سال 91 نیز 900 میلیون تومان اختصاص یافته است.

مدیرکل پزشک قانونی استان اصفهان با تاکید به این که با موافقت نامه‌هایی که بین پیمانکار و مشاوران پروژه صورت گرفته است پیش بینی شده است، که این پروژه حداقل بین 7 الی 8 میلیارد تومان دیگر لازم دارد تا آن را به پایان برسد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول