اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دولت دهم

راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل همدان گفت: در حال حاضر زیرسازی راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پروژه تا پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد.

راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

محمود دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شرکت ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان طرح ملی راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج به طول 418 کیلومتر است.

وی ادامه داد: 268 کیلومتر از این طرح در محور تهران به همدان و 150 کیلومتر آن نیز در محور همدان به سمت سنندج قرار دارد.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل همدان بیان داشت: راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج در محور تهران ـ همدان دارای پنج قطعه اجرایی و در محور همدان به سنندج نیز دارای سه قطعه اجرایی است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن تهران ـ‌ همدان ـ سنندج دارای 18 ایستگاه در تمام محور است، ادامه داد: ایستگاه راه‌آهن همدان به عنوان ایستگاه تشکیلاتی محسوب می‌شود که در محدوده روستای رباط شورین واقع در 10 کیلومتری همدان قرار دارد.

دهقان تصریح کرد: این طرح جزو طرح‌های "مهر ماندگار" به شمار می‌رود که پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن هم‌اکنون بالای 75 درصد است و تا پایان دولت دهم نیز به اتمام می‌رسد.

وی راه‌آهن ملایر به کرمانشاه را از دیگر پروژ‌ه‌های در دست اجرای شرکت خواند و ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای کاهش ترافیک در سطح استان همدان توسط شرکت ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل صورت گرفته است.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل همدان گفت: از جمله پروژه‌های در دست اجرا با هدف کاهش ترافیک و سهولت در رفت ‌و آمد شامل طرح ملی کنارگذرهای شرقی و غربی شهر همدان، طرح ملی کنارگذر اسدآباد، طرح ملی باند دوم راه اصلی محور تویسرکان ـ کنگاور و بزرگراه همدان به سنندج است.

وی یادآور شد: طرح ملی آزادراه ساوه ـ همدان نیز توسط این شرکت در حال ساخت است و با توجه به بازدید وزیر راه و شهرسازی، مهندس صادقی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه ساوه ـ همدان نیز جزو طرح‌های "مهر ماندگار" قرار گرفت و مقرر شد تا پایان شش ماهه نخست سال جاری به اتمام برسد.

دهقان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 95 کیلومتر از راه اصلی همدان ـ بیجار و طرح ملی راه‌آهن اراک ـ ملایر مشهور به راه‌آهن غرب کشور توسط این شرکت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول