اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دستیار ویژه رئیس جمهوری خبر داد

بهره‌برداری از 40 درصد پروژه‌های مهر ماندگار در هفته دولت

خبرگزاری فارس: نماینده دستیار ویژه رئیس جمهوری گفت: 40 درصد پروژه‌های مهر ماندگار کشور در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 40 درصد پروژه‌های مهر ماندگار در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا رصاف عصر امروز در نشست بررسی مشکلات عمرانی بوکان اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3 هزار پروژه ملی در کشور در حال اجراست.

وی افزود: از این تعداد پروژه‌ در حال اجرا 900 پروژه در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان دوران فعالیت دولت دهم به اتمام می‌رسد.

رصاف اضافه کرد: پروژه‌های مهر ماندگار از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گفته نماینده دستیار ویژه رئیس جمهوری اعتبار اجرای این پروژه‌ها 170 هزار میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان دستیار ویژه رئیس جمهوری در پروژه‌های مهر ماندگار در قالب چهار گروه تخصصی به مدت سه روز آخرین وضعیت اجرایی و اعتباری این پروژه‌ها در آذربایجان‌غربی را بررسی و نتیجه را به نهاد ریاست جمهوری اعلام می‌کنند.

رصاف با اشاره به پروژه‌های شاخص کشور گفت: پل خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین طرح پل‌سازی کشور خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پل در حد فاصل بندرعباس با قشم است، اظهار داشت: قطعات این پل که در برخی نقاط حجم آن به 20 هزار تن می‌رسد در خشکی ساخته شده و با فناوری پیشرفته به دریا حمل و به عنوان پایه‌های آن نصب می‌شود.

رصاف در ادامه آزادراه تهران شمال، مراحل 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی و پروژه NGL خارک را از پروژه‌های شاخص مهر ماندگار در کشور عنوان کرد.

نماینده دستیار ویژه رئیس جمهوری گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته، پروژه NGL خارک با بهره‎برداری کامل می‎تواند روزانه حدود 2 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسیر منطقه چهار آزادراه تهران - شمال که از مرزن‌آباد، سه‌راهی دشت نظیر شروع و در کمربندی چالوس به پایان می‌رسد هم اواخر شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای شهرستان بوکان نیز بر ضرورت تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن در موعد مقرر تاکید کرد.

به گفته رصاف اعتبار تامین روشنایی این استادیوم تا چند ماه آینده پرداخت می‌شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به قرار گرفتن طرح توسعه بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان در فهرست پروژه‌های مهر ماندگار کشور اظهار داشت: مجموع اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های مصوب سال 91 کشور تا پایان شهریور اختصاص خواهد یافت تا در فصل کاری مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار بوکان نیز گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی در دست اجرای این شهرستان بدون احتساب استادیوم ورزشی، سرانه فضاهای ورزشی موجود تا سه برابر افزایش یافته است.

حسن عباسی افزود: در زمان حاضر استادیوم ورزشی پنج هزار نفری بوکان دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و 75 درصد اعتبار مورد نیاز آن تامین شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول