اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بندر شهید باهنر خبر داد

بهره‌برداری از ترمینال مسافری بندر هرمز/ حل مشکل ارتباطات رادیویی در حوزه آب‌های بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر بندر شهید باهنر از حل "مشکلات ارتباطات رادیویی شناورهای ترددی حوزه آب‌های بندرعباس" و بهره‌برداری از ترمینال مسافری بندر هرمز در مدت یک‌ ماه آینده خبر داد.

بهره‌برداری از ترمینال مسافری بندر هرمز/ حل مشکل ارتباطات رادیویی در حوزه آب‌های بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید امینی عصر امروز در نشستی خبری با محوریت چشم‌انداز زیرساخت‌های بندری در جزیره هرمز با اشاره به فعالیت‌های خطوط دریایی تحت مدیریت بندر شهید باهنر با بیان اینکه خطوط دریایی بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز از مهم‌ترین خطوط دریایی مسافری کشور به شمار می‌روند، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تلاش سازمان بنادر و دریانوردی همواره بر توسعه و بهبود وضعیت این خطوط در حوزه ناوگان و خدمات مربوطه بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی بنادر و اسکله‌های مسافری قشم و بندرعباس قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست، افزود: با اجرای فازهای توسعه این بنادر، در حال حاضر شرایط و امکانات خوبی در این بنادر فراهم شده است.

مدیر بندر شهید باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری مدیریت بندر هرمز به سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان طی ماه‌های اخیر اشاره و گفت: هم‌اکنون در راستای حل مشکلات بیکاری جوانان، فعال‌سازی بخش گردشگری، فعال کردن معادن سنگ تالک و فعال‌سازی کشتی‌سازی کروبوت از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان در هرمز داشته باشد، نیز سازمان بنادر برنامه‌هایشان را هماهنگ می‌کند.

امینی با بیان اینکه هرمز توانمندی‌های اقتصادی و طبیعی مناسبی برای توسعه دارد، افزود: سازمان بنادر سعی بر هماهنگ‌سازی خود در حوزه ارتقا زیرساخت‌های بندری و تاسیسات مورد نیاز با هدف توسعه هر چه بیشتر این جزیره دارد.

این مسئول در ادامه از تمهیدات اندیشیده شده برای توسعه و ساماندهی اسکله جزیره هرمز خبر داد و گفت: سه دستگاه پست اسکله جدید در بندر هرمز نصب می‌شود.

امینی‌ با بیان اینکه در حال حاضر تنها با یک پست اسکله در بندر هرمز کار جابه‌جایی مسافران به شناورها انجام می‌شود، افزود: تا پایان هفته دولت سه پست اسکله با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در بندر هرمز نصب خواهد شد.

امینی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه 10 شناور با ظرفیت حمل هر کدام 50 نفر کار جابه‌جایی مسافر در مسیر اسکله حقانی به بندر هرمز را بر عهده دارند، اظهار داشت: به طور میانگین 600 نفر در روز در مسیر بندر شهید حقانی و بندر هرمز جابه‌جا می‌شوند.

وی از آغاز به کار و بهره‌برداری از برج کنترل بندر هرمز ظرف یک ماه آینده خبر داد و افزود: با تجهیز و اتمام امور عملیات ساخت این برج، امید است این امکان نیز به کمک حل مشکلات ارتباطات رادیویی شناورها بیاید.

امینی با اینکه ایجاد ترمینال مسافری از ضروریات بندر هرمز است، افزود: در راستای تجهیز، تامین امکانات رفاهی از جمله سایبان و جایگاه‌های فروش بلیط اعتباری معادل یک میلیارد تومان هزینه خواهد شد و ترمینال مسافری بندر هرمز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فریدون دریانورد بخشدار هرمز نیز در ادامه با بیان اینکه اکثر مردم جزیره هرمز به کار صیادی مشغول هستند، گفت: لایروبی و تجهیز بندر صیادی هرمز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری است که با همکاری سازمان بنادر این موضوع در حال پی‌گیری است.

به گفته وی با هماهنگی‌هایی که با سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته در راستای حل مشکلات بخش مسافری در بندر هرمز تا پایان سال، تعداد پنج فروند شناور استاندارد با ظرفیت 50 نفر به این ناوگان اضافه خواهد شد.

بنادری همانند شهید حقانی و بندر هرمز به ویژه در نیمه دوم سال مورد استفاده تعداد قابل توجهی از مسافران قرار می‌گیرد.

از بندر شهید حقانی واقع در ساحل مرکزی بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور هر روزه به بندر هرمز نیز شناورهای متعددی امر جابه‌جایی مسافر را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول