اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

38 ‌طرح ماندگار استان بوشهر تا پایان سال 92 بهره‌برداری می‌شود‌

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: در بحث طرح‌های مهر ماندگار، از میان 900 پروژه که در کل کشور با اعتباری معادل 170 هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود‌، 38 پروژه با اعتباری معادل 37 هزار و 900 میلیارد تومان سهم بوشهر شده است.

38 ‌طرح ماندگار استان بوشهر تا پایان سال 92 بهره‌برداری می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش با بیان اینکه این رقم 20 درصد از کل اعتبار‌ طرح‌های ماندگار استان می‌شود افزود: این 38 پروژه طرح ماندگار تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسند. 

به گفته استاندار بوشهر، ساخت مرکز جامع توانبخشی جانبازان، ساخت بیمارستان بوشهر‌، حذف نقاط حادثه‌خیز، آبرسانی به روستاهای بالای 50 خانوار جمعیت، توسعه حمل و نقل روستایی، اجرای یک‌هزار طرح محرومیت‌زدایی، ساخت یک هتل در بوشهر، تاسیس موزه خلیج فارس، گازرسانی به یک هزار روستا و ساخت نیروگاه هوایی بخشی از 38 طرح ماندگار است.

به گفته وی سه سفر استانی احمدی‌نژاد در سال‌های 84، 87 و 89 به استان بوشهر به ترتیب 12 مصوبه با اعتباری معادل 370 میلیارد تومان، 205 مصوبه و اعتباری معادل 600 میلیارد تومان و 277 مصوبه با اعتباری معادل 6 هزار و 500 میلیارد تومان تومان به همراه داشته است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سال 89 سهم بوشهر 4 درصد از کل اعتبارات کشور بود و بعد از استان‌های خوزستان، خراسان رضوی ، فارس ، سیستان و بلوچستان ، تهران و کرمان رتبه هفتم را از آن خود کرد. در سال 90 نیز این استان 4 رتبه کل اعتبارات کشور را گرفت و به رتبه پنجم رسید. امسال نیز با حفظ شاخص‌های سال گذشته رتبه چهارم در کسب اعتبار را کسب کرده است.

وی درباره بیکاری در این استان نیز اظهار کرد: سال 89 با نرخ رشد 3/0 درصد بوشهر رتبه سوم کشور را در زمینه بیکاری داشت و سال گذشته به رتبه دوازدهم کشور رسید. سال 90 سهم استان از اشتغال 28 هزار و 516 نفر بود که با تحقق 36 هزار 328 فرصت شغلی 157 درصد رشد داشته است. برای محقق شدن این امر 15 هزار نفر در بخش مسکن و 21 هزار نیز در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده و صحت این آمار نیز از سوی سامانه رصد شده است.

به گفته جهانبخش مطالعه چهار سد دالکی، باغان، دشت پلنگ و باهوش که تامین کننده 56 میلیون مترمکعب برای استان است از سال 86 آغاز و ساخت سه سد دالکی ، باغان و دشت پلنگ در لیست بودجه قرار گرفته است.

وی افزود: ساخت 31 هزار واحد مسکن مهر سهم استان است که از این میان 4 هزار و 395 واحد 99 ساله، 8 هزار و 550 واحد خیرساز و 22 هزار و 372 خودمالکی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

طرح های دیگری مانند آبرسانی به جم، ساخت بزرگراه دیلم، آبخیزداری جم، بیمارستان 200 تختخوابی، بیمارستان 120 تختخوابی، پایگاه امداد هوایی، دهکده دانایی، دانشکده مهندسی ، راه آهن بوشهر- عسلویه، بخش دیگری از طرح‌های اجرایی این استان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول