اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

اختصاص 240 میلیارد تومان به حوزه اشتغال کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از اختصاص 240 میلیارد اعتبار برای ایجاد اشتغال در این استان در سال‌جاری خبر داد.

اختصاص 240 میلیارد تومان به حوزه اشتغال کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان در سنندج با بیان اینکه بخش عمده بیکاران این استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین عاملین افزایش نرخ بیکاری در جوانان تحصیل‌کرده این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود نبود ظرفیت‌های زیاد در حوزه اجرایی همواره خانواده‌ها خواستار اشتغال فرزندانشان در مسند اداری هستند و این زمینه افزایش نرخ بیکاری در این استان را فراهم کرده است.

وی خواستار معرفی افراد تحصیل‌کرده، ورزشکاران و قهرمانان استان توسط ادارات مربوطه برای ایجاد اشتغال به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شد و گفت: این اداره‌کل با ثبت‌نام و سازماندهی کردن آنان نسبت به اشتغال‌زایی  با اجرای طرح‌هایی به خصوص با شرایط ویژه گام برمی‌دارد.

اسدی بر شرکت ورزشکاران و دانشگاهیان در دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای تاکید کرد و افزود: جوانان ما اگر در کنار ورزش و تحصیل به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توجه داشته باشند در زمینه ورود به بازار کار دچار مشکل نمی‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه خواستار فرهنگ‌سازی پیاده‌روی روزانه جوانان در خیابان‌های این استان شد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود فرهنگ درست در این زمینه برخی از خیابان‌های اصلی شهر به علت تردد بیش از حد جوانان دچار یک بی‌نظمی شده است.

وی از آمادگی این اداره‌کل در کنار سایر ادارات به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه کارآفرینی در سطح خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است.

اسدی از ایجاد اشتغال‌ برای 10 نفر از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی استان خبر داد و گفت: متاسفانه ورزشکاران ما به دلیل نداشتن حرفه‌‌ای بخصوصی تاکنون موفق به استفاده از این سهمیه نشده‌اند.

وی در پایان بر همکاری و تعامل ادارات دولتی و سازمان‌ها با اداره‌کل ورزش و جوانان به منظور هدفمندکردن برنامه‌های این حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول