اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره):

800 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با هدف ایجاد بسترهای اشتغال مناسب برای مددجویان کمیته امداد 800 میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

800 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین انواری ظهر امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: این رقم اعتباری بر اساس قانون بودجه امسال که 20 درصد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به اشتغال اختصاص می‌یابد ابلاغ شده است که امیدواریم بانک‌های عامل استان‌های مختلف کشور در پرداخت آن پیشقدم شوند.

وی مبلغ وام پرداختی بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد را تا سقف 5 میلیون تومان برای مشاغل خانگی و 10 میلیون تومان برای خود اشتغالی این افراد اعلام کرد و یادآور شد: مددجویان نباید نگرانی از بابت تهیه و تامین وثیقه و ضامن برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها داشته باشند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد را ایجاد فرصت‌های اشتغال برای مددجویان توصیف کرد و گفت: در سال گذشته 300 هزار شغل ایجاد شد که امسال این رقم به 500 هزار فرصت شغلی در کشور می‌رسد که بیش از نیمی از آن متعلق به مددجویان روستایی است.

انواری خاطرنشان کرد: ما در تحقق شعار سال و با محوریت توانمندی کار‌آفرینان و تحکیم بنیان خانواده سعی داریم سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را در سال تولید ملی، کار وسرمایه ایرانی تحقق بخشیم.

این مسئول با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند یک زمینه و بستر توانمندی خانواده‌ها را برای رسیدن به خود‌کفایی واقعی فراهم آورد، بیان داشت: برگزاری جشن خودکفایی 3 هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل یک حرکت زیبنده است که با تلاش و پیگیری مسئولان تحقق یافته است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تقویت شبکه‌های اجتماعی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال مناسب و توانمندی خانواده‌های زیر‌پوشش یادآور شد و افزود: در این زمینه عملکرد مطلوبی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست استاندار اردبیل در سخنانی با بیان اینکه اردوگاه فرهنگی – تربیتی کمیته امداد استان اردبیل در شهر سرعین در حال احداث است، ابراز داشت: این اردوگاه با هدف تقویت روحیه جوانان و نوجوانان و پرکردن اوقات فراغت در حال احداث است.

سید حسین صابری تصریح کرد: دست اندرکاران کمیته امداد در صدد زدودن غبار محرومیت و بهبود وضع معیشتی نیازمندان در جامعه نقش مهمی دارند که عملکرد آنها نیز نشان دهنده این رسالت عظیم است.

وی بر همکاری و تعامل شایسته بانک‌ها در قالب ارائه تسهیلات بانکی به موقع به متقاضیان اشتغال و کار‌آفرینی به‌ویژه مددجویان اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه مسئولان استان بحث اشتغال مددجویان و مشاغل خانگی است که این کار با همراهی نهادهای ذیربط در حال تحقق است.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود کمیته امداد می‌تواند در قالب تعاونی در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خانگی افراد واجد شرایط را ساماندهی و برای استفاده از تسهیلات مانده مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول