اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز:

25 هزار هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی البرز فعال هستند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز گفت: در حال حاضر حدود 25 هزار نفر در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی در استان البرز فعال هستند.

25 هزار هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی البرز فعال هستند

فرج‌الله عطابکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل قدمت تاریخی و همچنین بهره‌مندی از سابقه فرهنگی و هنری طولانی مدت، دارای توانمندی‌ها و ظرفیت هنری بسیاری است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مفاخر فرهنگی و هنری کشور طی ادوار گذشته در این منطقه رشد و نمو داشته و از محیط فرهنگی استان البرز برای تکامل هنر خود بهره گرفته‌اند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز افزود: این پیشینه غنی فرهنگی و هنری موجب شده که نسل جوان ساکن استان البرز استعداد بسیار زیادی در این حوزه داشته باشد که در صورت توجه جدی به استعدادهای جوان در آینده نزدیک شاهد پرورش هنرمندان بزرگی در استان البرز خواهیم بود.

عطابکی با اشاره به استقبال نسل جوان در البرز به هنرهای تجسمی بیان داشت: در حال حاضر حدود 25 هزار نفر در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی فعال هستند.

وی ادامه داد: این تعداد هنرمند در مقایسه با دیگر استان‌ها نشان دهنده ظرفیت‌های بالای استان البرز بوده و همین امر ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان به فعالان این حوزه نشان بیشتر می‌کند.

مشکلات اقتصادی نباید مانع کار هنرمندان شود

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه اصلی‌ترین نیازهای هنرمندان البرزی در چه مواردی قابل تقسیم‌بندی است؟ گفت: اکثر هنرمندان ساکن استان البرز به ویژه افرادی که در حوزه هنرهای تجسمی دارای نیازهای مشابهی هستند.

عطابکی ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه آنها در زمینه اقتصادی بوده و انتظار ما از مسئولان این است که برای رفع دغدغه‌ها و نیازهای اقتصادی جامعه هنرمندان البرز برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک هنرمند هرگز نباید به فکر تامین هزینه‌های زندگی خود باشد، یادآور شد: رفع دغدغه‌های اقتصادی هنرمندان در استان البرز نیازمند داشتن برنامه‌ریزی صحیح و اجرای طرح‌هایی برای توانمندسازی اقتصادی آنها است.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز خاطرنشان کرد: آثار تولید شده هنرمندان استان البرز به ویژه در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از نظر کیفیت از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار بوده و شاهد استقبال خوبی نیز از سوی هنردوستان کشور از این آثار هستیم.

عطابکی در پایان تاکید کرد: بنابراین لازم است دستگاه‌های متولی امور شرایطی را برای عرضه مناسب آثار هنرمندان البرزی داشته و شرایطی در استان ایجاد شود که در آینده نزدیک شاهد توانمندسازی اقتصادی هنرمندان و رفع دغدغه‌های مالی آنها باشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول