اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر:

نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در ملایر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از افتتاح نخستین نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در ملایر خبر داد.

نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در ملایر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمود مصباح ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر ابراز داشت: این نخستین نمایشگاه و فروشگاهی است که با این موضوع در ملایر طی سال‌های اخیر گشایش یافته است.

وی در مورد این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش هنری 15 نفر از هنرمندان متعهد شهرستان ملایر است که 100 اثر نفیس خود را با موضوع‌های مختلف مذهبی، تصاویر آثار باستانی، طبیعت، خوشنویسی، طراحی، نقاشی و تذهیب در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها طی دو سال اخیر است که در سطح استان راه‌اندازی ‌شده‌، اظهار کرد: هدف از برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در ملایر حمایت بیشتر از هنر و ایجاد انگیزه بیشتر برای تشویق و ترغیب هنرمندان در ارائه آثار بالاتر است. 

وی خاطرنشان کرد: طبق بند 19 قانون بودجه سال 90 کشور، دستگاه‌ها و مؤسسات وابسته به قوای سه‌گانه، موظف هستند یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را برای خرید آثار هنری اختصاص دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر عنوان داشت: این بخشنامه به تمام دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ملایر ارسال شده و هم‌اکنون برپایی نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در ملایر، بهترین فرصت برای مسئولان شهرستان است تا با خرید آثار هنرمندان، از آنها حمایت کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان گرافیک ملایر از بقیه هنرمندان این شهرستان فعال‌تر هستند و این هنر در این شهرستان از دیگر هنرها قوی‌تر است، گفت: باید با اعتبارات بیشتر برای حمایت از هنر هنرمندان این شهرستان گام‌های بیشتری برداشته شود و از همه هنرها در این شهرستان حمایت به عمل آید.

مصباح گفت: نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی ملایر در هر شهرستانی برگزار می‌شود سپس آثار هنرمندان به استان ارسال می‌شود تا در نمایشگاه‌های استان شرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی(اکسپو) هنرمندان ملایری از تاریخ 16 تا 25 خردادماه سال جاری از ساعت هشت صبح تا 18 بعدازظهر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر واقع در میدان قائم این شهر، آماده بازدید و خرید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول