اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه:

درمان هنری در تلطیف روح و روان مردم تاثیر‌گذار است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: درمان هنری که نقوش اسلیمی سنتی، طرح و رنگ‌های مختلف در آن دیده می‌شود در تلطیف روح و روان مردم تاثیر‌گذار است.

درمان هنری در تلطیف روح و روان مردم تاثیر‌گذار است

نصرت‌اله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: صنایع‌دستی هویتی الهی و گنجینه‌ای بی‌نظیر است که در طول تاریخ از نسلی به نسل دیگر منتقل و هم‌چون امانتی محفوظ مانده است تا تاریخ و فرهنگ این مملکت را به دست هنرمند صاحب دل رقم بزند.

وی افزود: در این راستا با توجه به اینکه در تعدادی از روستاهای کرمانشاه وضعیت کشاورزی خوب نیست در صدد آن هستیم تا با روی‌آوردن آنها به تولیدات صنایع‌دستی بتوانیم به اقتصاد خانواده‌های روستایی و  همچنین رونق این هنر صنعت کمک کنیم.

سپهر ادامه داد: تولیدات صنایع‌دستی به خصوص گیوه، چرم و گلیم بازار فروش مناسبی دارد و صادراتی نیز در این راستا داریم و همچنین مصالح این هنر سنتی به راحتی در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه یادگیری تولید صنایع‌دستی به خصوص هنرهای سنتی و بومی استان کرمانشاه در صورت علاقه شخصی، کوشش و جدیت بسیار راحت است تصریح کرد: با روی آوردن روستاییان به تولید آن علاوه بر اینکه به اقتصاد خانواده کمک می‌کند باعث می‌شود که وقت آنها به بطالت نگذرد و این موضوع در تداوم روان سالم جامعه بسیار اهمیت دارد.

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه، درمان هنری که نقوش اسلیمی سنتی و طرح در آن بسیار تاثیر‌گذار است از جمله مواردی دانست که می‌تواند علاوه بر رونق فرهنگ، هنر سنتی و اقتصاد خانوادها در تلطیف روح و روان مردم جامعه تاثیر زیادی داشته باشد.

سپهر در پایان گفت: صنایع‌دستی همراه با جهاد کشاورزی استان از چند روستا در منطقه جلالوند‌، عثمانوند، جوانرود و کرمانشاه بازیدی داشته و آنها را به تولید صنایع‌دستی تشویق و ترغیب کردند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول