اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گلستان جاذبه‎ها و شخصیت‎های هنری و فرهنگی بسیاری دارد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گلستان جاذبه‌های هنری و فرهنگی بسیاری وجود دارد.

گلستان جاذبه‎ها و شخصیت‎های هنری و فرهنگی بسیاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه هفته هنر گلستان اظهار داشت: از سال گذشته به همت معاونت هنری وزارت ارشاد برنامه هفته هنر را شروع کرده‎ایم و در یک هفته توانمندی‎های استان را مورد بازدید علاقمندان قرار می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه هفته هنر فرصتی برای حضور توانمند در برنامه‎های بین‎المللی است تصریح کرد: چندی پیش برنامه فرهنگی و هنری را در کشور ترکیه برگزار کردیم که مورد استقبال مردم آن کشور قرار گرفت برای همین به دنبال این هستیم سال فرهنگی را در کشورهای علاقمند به فرهنگ و هنر ایرانی برگزار کنیم.

حسینی با تاکید بر این اینکه استان‎ها پیشینه تاریخی، مشاهیر و مفاخر خود را می‎توانند در این هفته معرفی کنند اذعان کرد: ما بیش از آنکه شخصیت‎ها را معرفی کنیم باید به دنبال ترویج اندیشه‎های مفاخر خود در عرصه‎های جهانی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: اگر پیوندی با گذشته افتخارآفرین خود برقرار کنیم می‎توانیم برای نسل آینده مفید باشیم.

وی با بیان اینکه گلستان دارای جاذبه‎ها و شخصیت‎های فرهنگی بسیاری است افزود: هر ساله در استان گلستان از چهره و شخصیت‎های برجسته مفاخر و اندیشمندان تجلیل می‎شود و چهره‎هایی چون عیسی بن یحیی، ویس و رامین، میرداماد، سید اسماعیل جرجانی، عبدالقاهر جرجانی و ... از شخصیت‎های برجسته تاریخی این استان است که آثار بسیاری را برای غنای فرهنگ ایران از خود به جای گذاشته‎اند.

حسینی با بیان اینکه چهره‎های برجسته چون میرداماد که به معلم ثانی لقب گرفته و میرفندرسکی که بسیاری گمان می‎کنند از اهالی اصفهان هستند زادگاه‎شان و بزرگ شده استان گلستان هستند یادآور شد: اگر بتوانیم قابلیت‎ها و استعدادهای گذشتگان خود را به جوانان معرفی کنیم روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در نسل امروز تقویت خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول