اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

هزینه 240 میلیون تومانی برای درمان اعتیاد در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 240 میلیون تومان برای درمان معتادان از سوی بهزیستی استان هزینه شده است.

هزینه 240 میلیون تومانی برای درمان اعتیاد در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام شیخانی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته 95 میلیون تومان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی در استان هزینه شده است.

وی افزود: دشمنان برای به دام انداختن جوانان در دامن اعتیاد برنامه‌ریزی کرده‌اند و باید برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و همچنین آموزش‌های پیشگیری به سنین پایین جامعه انتقال داده شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مجموعه بهزیستی استان در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر آموزش‌ها را به رده سنی پیش‌دبستانی و مهدهای کودک سوق داده و در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است.

شیخانی در مورد آموزش‌های قبل از ازدواج و ارائه آموزش‌هایی در مورد اعتیاد در این کلاس‌های آموزشی گفت: تاکنون 25 کارگاه آموزشی خانواده را برای 30 نفر در استان برگزار کرده‌ایم.

*حضور 10 هزار نفر در کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی

وی با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار نفر در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بهزیستی استان شرکت کرده‌اند، افزود: همچنین یک‌هزار و 900 نفر در کلاس‌های آموزشی خانواده و 980 نفر در کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در استان حضور داشتند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اعتبار صرف شده برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را 95 میلیون تومان اعلام کرد.

*فعالیت 14 مرکز بازتوانی اعتیاد در بیرجند

شیخانی به فعالیت 29 مرکز بازتوانی و درمان اعتیاد در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: از این تعداد 14 مرکز در شهرستان بیرجند فعال است و باید برنامه‌ای برای ساماندهی این مراکز تدوین و طراحی شود.

وی از فعالیت یک مرکز درمان بستری اعتیاد در بیرجند خبر داد و گفت: افراد معتادی که برای ترک نیاز به بستری دارند در این مرکز مورد معالجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول