اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه انقلاب استان فارس:

جامعه باید پذیرای معتادان ترک اعتیاد باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه انقلاب استان فارس گفت: جامعه باید پذیرای معتادان ترک اعتیاد کرده و مجرمان ترک جرم ترک کرده باشند.

جامعه باید پذیرای معتادان ترک اعتیاد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مددجویان علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: هنوز این فرهنگ در جامعه ایجاد نشده که افراد جرم ترک کرده و به مسیر سلامت و اصلاح برگشته بتوانند جای خود را در اجتماع بیابند.

رئیس دادگاه انقلاب استان فارس افزود: باید در راستای  فرهنگ‌سازی در جامعه به منظور پذیرش معتادان ترک کرده تلاش کرد.

وی ابراز داشت: ممکن است فردی در برهه‌ای از زندگی خود دچار لغزش شود اما به این نتیجه برسد که خطای خود را جبران کند بنابراین باید سعی در پذیرش این فرد در جامعه داشت.

رئیس دادگاه انقلاب استان فارس خطاب به معتادان ترک کرده نیز گفت: شما نباید سریع ناامید و در اراده خود سست شوید چراکه عزم و اراده‌ای که خداوند برای ترک اعتیاد به شما داده بسان نعمت بزرگی است که باید آن را قدر دانست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و استناد به اینکه خداوند حکم نجات جان یک انسان را به منزله نجات جان تمام انسان‌ها می‌داند، نقش دست‌اندرکاران حوزه سلامت و به ویژه مسئولان و کارشناسان حوزه درمان سوء مصرف مواد را با اهمیت و از مصادیق این موضوع ذکر کرد.

سبحانی‌نیا با اشاره به جایگاه والای انسان نزد خداوند تصریح کرد: انسان نباید خود را به بهای کم و ناچیز بفروشد.

وی در ادامه با اشاره به رواج مواد مخدر صنعتی در جامعه خاطرنشان کرد: در گذشته مواد مخدر سنتی از قبیل تریاک و هروئین مورد مصرف قرار می‌گرفت اما امروز مواد مخدر صنعتی که تبعات بسیاری دارد در دسترس جوانان قرار گرفته که این امر مایه نگرانی و دلخوری است.

رئیس دادگاه انقلاب استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: امروزه تنها بحث مصرف مواد مخدر مطرح نیست بلکه تبعات سیاسی و امنیتی حاصل از آن نیز مطرح است که در این راستا باید پیشگیری را در اولویت قرار داد.

به گزارش فارس، در مراسم تجلیل از معتادان ترک کرده (مددجویان) که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد 200 نفر مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول