اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

تعطیلی 2 کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی دو کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و کمیسیون ماده 11 تعزیرات دانشگاه و پلیس نیروی انتظامی خبر داد.

تعطیلی 2 کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رامین افشاری اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های مردمی این دو واحد غیر مجاز ترک اعتیاد به دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی، استفاده از روش‌های غیر علمی و نداشتن مجوزهای معتبر تعطیل شده و گردانندگان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ابراز داشت: یکی از این کمپ‌ها در شیراز و دیگری در مناطق اطراف این شهر بود که به دلایل ذکر شده مصداق مداخله غیر مجاز در امور درمانی و پزشکی محسوب شده و با دستور مقام قضایی تعطیل شده‌اند.

افشاری گفت: خانواده‌ها باید برای درمان بیماران معتاد خود، مراجعه به مراکز مجاز با استانداردهای علمی و بهداشتی را مد نظر داشته و از خدمات مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر استفاده کنند.

وی ادامه داد: بهترین شیوه درمان اعتیاد بهره‌مندی از مشاوره و خدمات تیم درمانی و پزشکی مراکز مجاز است.

مجتبی شیرازی، بازرس ویژه کمیسیون تعزیرات دانشگاه نیز گفت: شهروندان در صورت تمایل به مراجعه به کمپ‌های ترک اعتیاد، اطلاعات لازم را از طریق سازمان بهزیستی شیراز با شماره تلفن 8301404 کسب کنند.

وی همچنین به مردم در مورد تهیه داروهای غیر مجاز ترک اعتیاد که در تبلیغات ماهواره‌ای به آن پرداخته می‌شود و عمده آن‌ها دست‌ساز و فاقد اعتبار است، هشدار داد و بیان کرد: به طور معمول افراد سودجو با ایجاد ارتباط از طریق شماره تلفن‌های غیر قابل دسترسی و با بهره‌گیری از پیک موتوری اقدام به سوء استفاده از خریداران می‌کنند تا از شکایات مردمی و مجازات‌های قانونی در امان بمانند بنابراین خانواده‌ها باید با جدیت تمام به هشدارهای پلیس نیروی انتظامی و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی توجه داشته باشند.

شیرازی افزود: چنانچه مردم شکایاتی در مورد مراکز درمان اعتیاد داشته باشند، می‌توانند موارد را با مراجعه حضوری به اداره درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی و یا در تماس با پیام‌گیر 2122225 بیان کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول