اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

تقویت حوزه دین موفق‌ترین راه مبارزه با اعتیاد است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: تقویت حوزه دین و معنویت موفق‌ترین راه مبارزه با اعتیاد است.

تقویت حوزه دین موفق‌ترین راه مبارزه با اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نمین، الله‌شکر فخیمی در همایش مسئولان ادارات و شوراهای اسلامی و دهیاران نمین اظهار داشت: ورود جدی به حوزه پیشگیری از طریق مصون‌سازی جامعه از راه ترویج مسایل دینی اولویت رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: وی نخبگان، عالمان، خانواده‌ها و اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین را به احساس مسئولیت برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر فراخواند و از آنها خواست در این زمینه با برش شهرستانی برنامه‌های نقشه راه پیشگیری از اعتیاد همراه و همگام حرکت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این همایش با اشاره به تنظیم سند و نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان از انجام برش شهرستانی این برنامه‌ها در چهار شهرستان استان خبر داد.

رویا احمدیان رویکرد پیشگیری همگانی را اولویت اول این نقشه ذکر کرد و نگاه فرا بخشی نسبت به موضوع، شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌های اجرایی، توجه به راهبردهای کلان، مردمی کردن پیشگیری از اعتیاد و ارائه گزارش عملکرد توسط تمام دستگاه‌های مرتبط را از ویژگی‌های نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد برشمرد.

وی روحانیون، انجمن‌ها، ورزشکاران و اصحاب رسانه و مطبوعات را به همکاری در هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این نقشه فراخواند.

همچنین فرماندار نمین نیز در این همایش فرهنگ‌سازی برای مشارکت دادن عامه مردم در امر پیشگیری از اعتیاد را از ضروریات دانست.

سیدتقی دریتیم افزود: برای مقابله موفقیت‌آمیز با اعتیاد نباید به شیوه‌های قدیمی و کلیشه‌ای بسنده کرد بلکه در برابر تنوع مواد مخدر و پدیده‌های جدید اعتیاد‌زا باید شیوه‌های نوین پیشگیری و مقابله طراحی و اجرا شود.

در ادامه این همایش راهکارهای اساسی پیشگیرانه توسط کارشناسان برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول