اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد نقش آموزشی را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد به عنوان معضل چالشی نباید نقش و رسالت آموزشی خود را فراموش کنند.

رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد نقش آموزشی را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در همایش رسانه‌ها و پیشگیری از اعتیاد در اردبیل اظهار داشت:‌ ما در یک فضای همفکری، تعامل و همکاری می‌توانیم رسانه‌ها و فعالان حوزه‌های اطلاع‌رسانی را نسبت به انجام وظیفه و رسالت خود در حوزه پیشگیری از اعتیاد آگاه کنیم چرا که معتقدیم قلم تأثیرگذار رسانه‌ها و خبرنگاران می‌تواند تله دشمن و تلاش آنها را در گسترش اعتیاد خنثی کند.

وی یکی از وظایف مهم اصحاب رسانه در پیشگیری از اعتیاد را تقویت جبهه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و جوانان توصیف کرد و افزود: امروز در بسیاری از حوزه‌ها دامنه اعتیاد در حال گسترش است که در همه این زمینه‌ها باید تدبیر و کارهای عملیاتی به نحوی باشد تا با کمترین هزینه بیشترین کارآیی از طریق رسانه‌ها انجام شود تا مبادا نسل آینده ما گرفتار معضل و مشکل اساسی و تغییر هویتی شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: تقویت مسایل معرفتی، دینی و فرهنگی یکی از زمینه‌های پیشگیری از اعتیاد است که هر چند دشمن تلاش می‌کند از طریق اعتیاد به مواد مخدر و سایر گزینه‌ها خیمه خانواده‌ها و استحکام آنها را دچار چالش کند اما با تدبیری درست می‌توان بسیاری از معضلات و مشکلات را برطرف کرد.

 

حفظ حجاب و عفاف بهترین سرمایه اصلاح جامعه است

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره استانی عفاف و حجاب در مشگین‌شهر اضافه کرد: حفظ عفاف و حجاب به عنوان ارزشمندترین سرمایه در تقویت جبهه ارزشی و معنوی جامعه است که نباید در این زمینه فضایل و برتری‌ها نادیده گرفته شود.

شرفی از برگزاری جشنواره استانی عفاف و حجاب در مشگین‌شهر با هدف نهادینه کردن این فرهنگ بارور و توسعه فضایل اخلاقی و معنوی خبر داد و بیان کرد: احیای جایگاه واقعی امر به معروف و نهی از منکر و تأثیر آن در سلامت روحی و روانی افراد جامعه و نقش هنر دینی و ارزش‌های معنوی در انتقال ارزش‌های الهی و اسلامی مؤثر بوده که امیدواریم این حرکت تأثیرگذار ثمرات خوبی به همراه داشته باشد.

وی با اعلام این‌که این جشنواره در قالب هنری نقاشی، خوشنویسی، شعر، پوستر، عکس و مقاله‌نویسی برگزار می‌شود، گفت: در سه بخش نوجوان، جوان و آزاد این جشنواره برگزار شده و از نفرات اول تا سوم هر بخش تجلیل می‌شود.

این مسئول محوریت مقالات این جشنواره را پیرامون موضوع عفاف و حجاب، نماز و امر به معروف و نهی از منکر توصیف کرد و افزود: علاقمندان تا 24 تیرماه فرصت دارند تا در این جشنواره حضور پیدا کنند که آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز 29 تیرماه با برگزاری مراسم شایسته برگزاری می‌شود.

شرفی تصریح کرد: ما با برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید فرهنگ غنی و پربار عفاف و حجاب را به گونه‌ای توسعه دهیم تا با کمترین آسیب‌ها بیشترین فرآیند توسعه معنویت و ارزش‌ها در جامعه اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول