اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید اردکان:

خدمات پزشکی به 200 نفر از خانواده شهدای اردکان ارائه شد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردکان گفت: خدمات پایش سلامت و ارائه خدمات پزشکی به 200 نفر از خانواده شهدای این شهرستان ارائه شده است.

خدمات پزشکی به 200 نفر از خانواده شهدای اردکان ارائه شد

سیدعلی میرشمسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با بیان اینکه شهرستان اردکان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس 420 شهید سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار داشت: 928 جانباز و 707 آزاده سرافراز مجموعه ایثارگران شهرستان اردکان را تشکیل می‌دهند.

وی از ثبت هزار و 411 پرونده ایثارگری در این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع 354 خانواده با یک شهید، 19 خانواده با دو شهید، 14 خانواده نیز با تک فرزند شهید از برکات و افتخارات این شهرستان محسوب می‌شوند.

میرشمسی با گرامیداشت یاد و خاطره 10 شهید گمنام این شهرستان اظهار داشت: 73 پسر شهید، 65 دختر شهید، 59 همسر شهید در این شهرستان زندگی می‌کنند که سه همسر شهید نیز رحلت کرده‌اند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در سال جاری گفت: ساخت و مرمت گلزار شهدای روستاهای هامانه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال، عقدا با اعتبار 500 میلیون ریال، خرانق با اعتبار 300 میلیون ریال هم‌چنین گلزار شهدای محله شریف‌آباد اردکان با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال از مهم‌ترین اقدامات این بنیاد در سال 90 بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردکان با اشاره به اینکه برای ساخت و مرمت گلزار شهدای شهر اردکان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است، عنوان کرد: در این گلزار 223 شهید دفاع مقدس و یک شهید انقلاب مدفون هستند.

وی از قرار داشتن 29 گلزار شهدا در این شهرستان خبر داد و گفت: کار مرمت و نوسازی شش گلزار خاتمه یافته و 9 گلزار نیز در حال مرمت هستند.

میرشمسی با اشاره به ارائه خدمات پایش سلامت و ارائه خدمات پزشکی به 200 نفر از خانواده شهدای شهرستان اردکان افزود: این خدمات شامل ارائه تخت، ویلچر، عصا، لوازم بهداشتی و درمانی، سرنگ، باند و دستگاه فشارسنج و تست قندخون بوده است.

وی از دیدار خانواده شهدا در 295 مرحله خبر داد و عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای روستای سرو علیا و سفلی، ترک‌آباد، هامانه، چاه افضل، دبیرستان شرف، شهدای فرهنگی و محله شریف‌آباد از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

میرشمسی با اشاره به اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگران شاغل به تحصیل، ادامه داد: اعزام بیش از 60 نفر از والدین، همسران و فرزندان شهدا به اردوی راهیان‌نور و داخل استان، مشهد مقدس، قم و ... از دیگر خدمات انجام شده در این بنیاد است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول