اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد

فعالیت‌های فرهنگی؛ موثرترین روش برای مبارزه با موادمخدر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، بهترین و موثرترین روش برای مبارزه با موادمخدر است.

فعالیت‌های فرهنگی؛ موثرترین روش برای مبارزه با موادمخدر

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر توجه به ویژگی‌های فرهنگی هر جامعه، اظهار داشت: می‌توان با فعالیت‌های فرهنگی، جامعه و به ویژه جوانان را از ورطه مفاسدی چون مواد مخدر و اعتیاد باز داشت از این رو هماهنگی لازم با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور استفاده از ظرفیت‌های مساجد و جوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد به عمل آمده است به طوری امسال بیش از 2 هزار نفر از جوانان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی به نقش آگاهی‌دهی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها اشاره و اضافه کرد: رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری با توجه به نقشی که دارند نمی‌توانند در قبال مسائل مستحدثه و مشکلات روز بدون تاثیر باشند لذا طبق رسالتی که برعهده دارند می‌توانند مشکل‌گشا و در مسیر پیشگیری از این آفت تاثیرگذار باشند، براین اساس هماهنگی‌های لازم برای درج مقالات، مطالب و پیام‌های هشداردهنده و پیشگیرانه به منظور آگاهی‌دهی نسل جوان و نوجوان جامعه از مضرات مواد مخدر و تحقق کارزار رسانه‌ای ترویج هنجارهای ضداعتیاد و سبک زندگی سالم و عاری از اعتیاد به عمل آمده است و جلسات هم‌اندیشی با مدیران مطبوعات محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به درج مطالب و پیام‌های فرهنگی و هشداردهنده در تابلوی الکترونیکی اداره کل به صورت مداوم، ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های تبلیغی پیشگیری، ارسال پیام کوتاه به صورت مستمر است که در هر پیام یک هزار و 500 شماره همراه افراد مختلف زیر پوشش قرار می‌گیرد.

کریمی همچنین گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر، تولید برنامه‌های طنز و خیابانی در زمینه اعتیاد و پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط تمام ادارات تابعه، برگزاری همایش‌های پیشگیری از اعتیاد، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و انواع نمایشگاه هنرهای تجسمی در نقاط مختلف استان و برنامه‌ریزی به منظور اختصاص غرفه‌ایی از نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه به موضوع پیشگیری در مهرماه سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو و غیرعضو پیشگیری از اعتیاد، بسیج تمام امکانات و ایجاد زمینه مبارزه همه جانبه در بین آحاد مختلف مردم، ایجاد بسترهای لازم به منظور تولید و اشتغال جوانان، تقویت راهکارهای ملی و دینی جوانان، فراهم‌کردن امکانات مادی جوانان به منظور تشکیل زندگی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری جوانان، ایجاد محیط‌های سالم به منظور گذراندن اوقات فراغت جوانان و استفاده از تمام ظرفیت‌های نظامی و انتظامی به منظور جلوگیری از ورود انواع مواد مخدر به کشور را از جمله برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: دوره آموزشی شش ساعته پیشگیری از اعتیاد برای همکاران اداره کل و اداره ارومیه نیز امسال برگزار می‌شود.

وی از ایجاد کتابخانه در کمپ‌های ترک اعتیاد استان خبر داد و اضافه کرد: به منظور گسترش فرهنگ مطالعه به ویژه در بین قشر آسیب‌پذیر اجتماع، برنامه‌ریزی به منظور ایجاد کتابخانه در کمپ‌های ترک اعتیاد انجام شده و کتاب به صورت رایگان به کمپ‌ها اهدا می‌شود.

کریمی اضافه می‌کند: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری کلاس‌های انجمن معتادان گمنام هر هفته یک جلسه مکانی را در محل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه در اختیار عموم اعضای انجمن گذاشته است.

کریمی در پایان تاکید کرد: نبود برنامه‌ریزی مناسب و نقشه راه به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی پیشگیرانه و همچنین تعدد دستگاه‌های مرتبط با مقوله پیشگیری از اعتیاد و عدم انسجام و ناکافی بودن اعتبار فعالیت‌های فرهنگی پیشگیری بر تعامل دستگاه‌های مرتبط که در نهایت به جلسه‌ای در هر ماه یک بار ختم می‌شود تاثیرات بسزایی گذاشته است و در نهایت همت و کار مضاعفی را طلب می‌کند تا در امر مبارزه بتوانیم موفق باشیم.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول