اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت خبر داد

راه‌اندازی بانک اطلاعات مجرمان در جیرفت

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: طی 2 سال گذشته پس از شناسایی اراذل و اوباش، سارقان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در حوزه پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مختلف، بانک اطلاعات مجرمان در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی بانک اطلاعات مجرمان در جیرفت

مجید رستمی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اهم فعالیت‌های پیشگیری و بهداشت قضایی طی 2 سال گذشته در این شهرستان اظهار داشت: دستور برخورد با مزاحمان خیابانی، اراذل و اوباش و متخلفان امنیت با حفظ حقوق شهروندی و اذن ورود به منزل و مخفیگاه در تمام مکان‌ها و زمان‌ها صادر شده است.

وی به صفر رساندن تصرفات جدید در اراضی دولتی را بی‌نظیر دانست و افزود: در برخورد قاطع با زمین‌خواران نیز صدها هکتار از اراضی دولتی به دولت بازگردانده شده است.

رستمی تصریح کرد: پس از شناسایی اراذل و اوباش، سارقان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در حوزه پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مختلف، بانک اطلاعات مجرمان راه‌اندازی شده است.

وی ابراز داشت: اکثر قریب به اتفاق قاتلان شهرستان در اسرع وقت دستگیر و با تعیین تکلیف سریع برای آنها اشد مجازات تقاضا شده است.

رستمی عنوان کرد: پرونده‌های این متهمان نیز تا صدور حکم پیگیری و در راستای اجرای دقیق، به موقع و قاطع احکام صادره نظارت صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار معروف شهرستان نیز که سال‌ها به شرارت می‌پرداختند در این مدت دستگیر و معدوم شده‌اند.

رستمی بیان داشت: همچنین کمیسیون امنیتی ویژه در راستای برخورد با ارذل و اوباش و مجرمان خاص با شرکت اعضای نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی شهرستان جیرفت تأسیس شده است.

وی اذعان داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و حضور فیزیکی و به موقع مأموران در زمان وقوع حوادث از سوی دادستانی شهرستان جیرفت پیشنهاد ایجاد یک گردان از سپاه «گردان 419» در سطح این شهرستان داده شد.

رستمی خاطرنشان کرد: علاوه بر برخورد قاطع با قاچاقچیان انسان به مراجع خاص پیشنهاد داده شد تا شهرستان جیرفت به عنوان منطقه ممنوعه برای اقامت اتباع غیرمجاز اعلام شود.

وی اظهار داشت: همچنین به نیروهای تحت امر برای برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت و دام‌های غیرمجاز دستورات لازم ارائه شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول