اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نکا خبر داد

اجرای آبیاری قطره‌ای در زمین‌های کشاورزی نکا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: در سال گذشته آبیاری قطره‌ای در 400 هکتار از اراضی کشاورزی نکا اجرایی شد.

اجرای آبیاری قطره‌ای در زمین‌های کشاورزی نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: اعتبار اجرای طرح قطره‌ای کردن باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نکا 21 میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: جذب اعتبارات آبیاری قطره‌ای فرصت طلایی برای کشاورزان است و امیدواریم همه کشاورزان از این فرصت به دست آمده استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا افزود: سهمیه آبیاری قطره‌ای شهرستان نکا 600 هکتار اعلام شده که تاکنون 400 هکتار از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نکا به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده و این شهرستان در اجرای و تجهیز باغ‌ها به آبیاری قطره‌ای تاکنون موفق عمل کرده است.

سلیمی ادامه داد: کل اعتبارات جهاد کشاورزی شهرستان نکا در سال گذشته 44 میلیارد و 570 میلیون ریال بوده که از این مقدار 21 میلیارد ریال آن به عنوان 85 درصد دولت برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 200 هکتار از سهمیه نکا برای اجرای آبیاری قطره‌ای باقی مانده است، تصریح کرد: طرح آبیاری قطره‌ای در منطقه نقش به‌سزایی در جلوگیری از هدر رفت آب دارد و موجب رشد و توسعه می‌شود که امیدواریم کشاورزان در این راستا سهمیه باقیمانده را جذب کنند تا از اعتبارات استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در ادامه این شهرستان را در امر تولیدات کشاورزی، دامی و مواد غذایی استان از شهرستان‌های موفق اعلام کرد و یادآور شد: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوب کشاورزی برخوردار بوده که امید است با همکاری بهره‌بردار ان به توان این جایگاه را ارتقا داد.

سلیمی خاطرنشان کرد: تولید شش درصد گوشت سفید استان مازندران، چهار درصد تولید گوشت قرمز و 6/4 درصد تولیدات باغی از جمله موفقیت‌های این شهرستان در امر تولیدات کشاورزی و غذایی برای استان مازندران است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از کل اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته که در مجموع  44 میلیارد و 570 میلیون ریال بوده است 23 میلیارد و 570 میلیون ریال به پروژه‌های مختلف اختصاص یافته، متذکر شد: در این رابطه 19 پروژه زراعی و باغی و 38 پروژه فنی و زیربنای برای شهرستان تعریف شده است.

این مسئول اذعان داشت: اجرای پروژه شن‌ریزی بین مزارع، پوشش بتنی کانال‌های آبیاری، پل بین مزارع، انتقال آب زراعی به طول 2 هزار و 500 متر در روستاهای شیت، اریم، ولامده، کرداب و چلمردی، تجهیز و نوسازی اراضی در روستاهای درزی محله و کلت در 161 هکتار از جمله این موارد در بخش کشاورزی و فنی و زیر بنایی بوده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول