اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان:

3100 نفر در نظام مهندسی کشاورزی کردستان عضویت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندس کشاورزی و منابع ‌طبیعی کردستان از عضویت 3 هزار و 100 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در این سازمان خبر داد.

3100 نفر در نظام مهندسی کشاورزی کردستان عضویت دارند

عابد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با اضافه شدن 552 نفر عضو جدید هم‌اکنون تعداد کل اعضای حقیقی و حقوقی سازمان به 3 هزار و 100 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: تعیین صلاحیت، رتبه‌بندی، تمدید و صدور پروانه اشتغال اعضای حقوقی سازمان  به تعداد 77 شرکت از جمله اقدامات سازمان در طول سال گذشته است.

وی از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در سال 90 را شامل صدور و تمدید مجوز  54 مورد فروشندگی‌های سموم، صدور و تمدید مجوز 13 مورد کلینیک گیاه‌پزشکی، صدور مجوز 96 مورد گلخانه و کارگاه قارچ ذکر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندس کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان گفت: برای صدور خدمات کارشناسی به خارج از کشور در سال گذشته اقداماتی همچون بازدید از استان‌های سلیمانیه و کرکوک کشور عراق و دیدار با مسئولان این  استان‌ها به همراه هیئت تجاری انجام شد.

احمدی خاطرنشان کرد: در طی سفرها و بازدیدهای انجام شده زمینه‌های فعالیت شناسایی شده و با مسئولان کردستان عراق هماهنگی و توافقات لازم به عمل آمده است.

وی از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان را برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور افزایش توان حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان خواند و تصریح کرد: در سال گذشته تعداد زیادی دوره آموزشی برگزار شده و در سال‌جاری هم تاکنون این روند ادامه داشته و دوره‌های مناسبی برای اعضا برگزار شده است.

وی عنوان کرد: مربی‌گری زنبور عسل، اصول و مبانی نانوتکنولوژی،احداث فضای سبز، زراعت سیب‌زمینی، مدیریت تلفیقی آفات، آموزش ناظرین گلخانه، تفسیر عکس‌های هوایی، دوره تکمیلی ناظرین گلخانه و ماشین‌های کشاورزی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده در سال 90 است.

رئیس سازمان نظام مهندس کشاورزی و منابع ‌طبیعی کردستان به بیان برنامه‌های سال‌جاری سازمان پرداخت و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی به منظور تربیت کارشناسان فنی با توان علمی بالا برای انجام طرح‌های واگذار شده و برنامه‌ریزی، پیگیر و بسترسازی برای کمک به اشتغال اعضای سازمان از جمله برنامه‌های سازمان در سال‌جاری است.

احمدی ادامه داد: پیگیری در خصوص امکان صدور خدمات کارشناسی به کردستان عراق، همکاری در رابطه با تدوین و ابلاغ آین‌نامه‌های اجرایی قانون بهره‌وری بخش کشاورزی و نظام جامع دامپروری از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در سال 91 است.

وی از دیگر برنامه‌های امسال را شامل حفظ دستاوردهای گذشته و به‌روز رسانی وظایف سازمان، ایجاد تغییرات ساختاری متناسب با وظایف جدید و ارائه خدمات مطلوب و ارتقا فعالیت در زمینه مسائل رفاهی اعضا از جمله پوشش بیمه‌ای و تورهای تفریحی ذکر کرد.

وی در پایان از ایجاد دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی در شهرستان‌های استان متناسب با وضعیت مالی سازمان و براساس اولویت‌بندی در سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول