اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان شمال کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان استان‌های مازندران، گلستان و گیلان خبر داد.

توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان شمال کشور

حسین نیازآذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: مقرر شده بود که حدود 40 درصد از کشاورزان این استان‌ها کود کیسه‌ای را با هزینه 20 هزار تومان خریداری کنند که این امر شکایت و گله بسیاری از کشاورزان را به همراه داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح  کرد: با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی مجلس نظر مساعد نمایندگان را برای توزیع کود 6 هزار و 700 تومانی برای توزیع کشت بهاره را جلب شد  که کود یارانه‌ای در بین کشاورزان در حال توزیع است.

وی افزود: در حال حاضر مجلس طرحی را در دست اقدام دارد تا بخشی از وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت بوده به جهاد کشاورزی واگذار کند تا جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزان در مورد تامین مواد اولیه و توجه به تولید کشور پاسخگو باشد.

نیاز‌آذری در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل کمبود اعتبارات، دامداری بندپی در حال تعدیل است از تغییر شغل دامداران این منطقه خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر گرانی علوفه، ارزان بودن شیر، گران بودن داروها، بالا بودن هزینه حمل و نقل، فقدان صنایع تبدیلی در صنعت دامپروری از مشکلات اساسی دامداران منطقه بندپی بوده که این قشر زحمتکش را که نقش مهمی در تولید کشور ایفا می‌کنند را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول با بیان اینکه به اینکه مردم بندپی زمستان سال گذشته  یک میلیارد تومان برای تامین سوخت هزینه کردند خواسته به حق مردم را برای استفاده از انرژی پاک ضروری برشمرد و اذعان داشت: نمایندگان مردم بابل در مجلس به شدت پیگیر تسریع گاز رسانی به مردم بندپی شرقی و غربی هستیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول