اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان سال جاری انجام می‌شود

بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی 105 روستای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال جاری، طرح‌های گازرسانی در 105 روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی 105 روستای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عسگریان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد عمران روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع 19 شهر زنجان 15 شهر از گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: در دو شهر استان گازرسانی در حال انجام است، ضمن اینکه برای گازرسانی در دو شهر دیگر برنامه‌ریزی شده است.

وی تعداد روستاهای استان زنجان را 939 روستا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 149 روستا از مجموع این روستا از گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اضافه کرد: عملیات اجرایی در 111 روستای استان زنجان در حال انجام است، ضمن اینکه برای گازرسانی به 148 روستا هم برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال آینده 70 درصد از جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

عسگریان تعداد پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز را که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند، 105 پروژه اعلام کرد و گفت: 33 طرح از مجموع این پروژه‌ها در زنجان، 11 پروژه در ابهر، چهار پروژه در ماهنشان، 11 پروژه در طارم، شش پروژه در خرم‌دره، 30 پروژه در خدابنده و 16 پروژه در ایجرود قرار دارند.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستاهای استان زنجان را 34 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به طور یقین این بودجه کفاف پروژه‌های موجود را نمی‌دهد و اجرایی‌شدن وعده‌ها منوط به حمایت مسئولان است.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان تعداد مشترکان برق استان را 350 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: 30 درصد از مشترکان برق روستایی است.

عادل کاظمی پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت را از برنامه‌های شرکت برق اعلام کرد و افزود: تامین برق چاه‌های آب کشاورزی و توسعه و اصلاح شبکه روستایی از جمله این مصوبات است.

وی با اشاره به اینکه عمر برخی شبکه‌گذاری‌های برق در روستاها به 30 سال رسیده است، اضافه کرد: اقداماتی برای اصلاح این شبکه‌ها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان جایگزینی کابل خود نگهدار با سیم‌های مسی را از دیگر برنامه‌های شرکت برق استان زنجان در روستاها اعلام کرد.

وی از برق‌دار شدن امامزاده قاضی و مسجد سرخه با استفاده از انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: روستاهای جزوان، کلاسر و کبریک نیز با استفاده از این شیوه برق‌دار شده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول