اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی‌ سیرجان ‌اعلام کرد

تجهیز ‌پایانه‌های پسته ‌سیرجان‌ به سیستم گازرسانی ‌

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: تمام‌ پایانه‌های ضبط پسته شهرستان سیرجان برای سیستم خشک و فرآوری پسته باید به سیستم گازرسانی مجهز شوند.

تجهیز ‌پایانه‌های پسته ‌سیرجان‌ به سیستم گازرسانی ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، احمد مسعودی ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه پسته سیرجان اظهار داشت: با توجه به وقت سه ماه باقیمانده برای تجهیز پایانه‌های ضبط و فرآوری پسته برای طرح بهداشتی خشک کردن با حرارت غیر‌ مستقیم و با استفاده از فناوری روز گازرسانی به تمام‌ پایانه‌ها الزامی است.

وی بیان داشت: برای این اقدام مهم تسهیلات مورد نیاز و کم‌بهره و بدون محدودیت به صاحبان پایانه‌ها پرداخت می‌شود.

مسعودی از وجود 300 واحد مکانیزه پایانه ضبط پسته و یک هزار و 800 واحد ضبط پسته خانگی در سیرجان خبر داد و گفت: طی مدت باقیمانده تا برداشت محصول پایانه‌هایی که نتوانند پسته به صورت بهداشتی خشک و فرآوری کنند، جمع‌آوری می‌شوند. 

وی از‌ برداشت بیش از 40 هزار تن پسته در شهرستان سیرجان خبر دا‌د و عنوان کرد: با توجه به سال‌آوری پسته و کاهش آفات این میزان نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان نیز در این جلسه با تأکید بر عدم به کارگیری کارگران بدون مجوز کار و اقامت توسط کارفرمایان پسته و کشاورزان این محصول گفت: در صورت استفاده از کارگران غیر‌ مجاز با جریمه قانونی کارفرمایان یا کشاورزان نسبت به دستگیری آنان اقدام می‌شود و می‌توان از هم اکنون نسبت به تأمین نیروی مورد نیاز با هماهنگی اداره کار اقدام کرد.

به گزارش فارس در این جلسه مقرر شد، صاحبان موتور‌ پمپ‌های کشاورزی در مصرف برق رعایت سهمیه را کرده تا دچار مشکل نشوند و اعلام شد در صورت رعایت الگوی مصرف صاحبان موتور‌پمپ‌های کشاورزی با قیمت دولتی برق آنان مورد محاسبه قرار گیرد.

استفاده از زنان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سیرجان برای فرآوری مغز پسته به روش چکش‌زنی برای محصول پسته‌ای که توسط پایانه‌های ضبط پسته نمی‌توان آنها را به مغز پسته تبدیل کرد از دیگر مصوبات جلسه ستاد فرآوری پسته سیرجان بود که این اقدام هم اشتغال‌زایی برای زنان زیر پوشش کمیته است و هم سود حاصله از فرآوری مغز پسته‌ سالانه بیش از 20 میلیارد ریال ‌عاید این خانوارها می‌شود. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول