اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد

گازرسانی به 408 روستای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: از 3 هزار و 81 روستای مازندران، یک هزار و 825 روستا دارای امکانات گازرسانی است و در 408 روستا نیز پیمانکار مشغول فعالیت است.

گازرسانی به 408 روستای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محسن عرب مقصودی بعدازظهر امروز در همایش شهرداران مازندران که در متل بانک ملی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در مازندران 14 هزار و 114 کیلومتر شبکه گاز احداث و 573 هزار و 278 علمک گاز درب منازل مصرف‌کنندگان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه 883 هزار و 340 مشترک در مازندران زیر پوشش گاز طبیعی هستند، گفت : 582 واحد صنعتی و صنایع پرمصرف نیز زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران چهار محور فعالیت گازرسانی در سطح مازندران را شهرها، روستاها، شهرک‌های صنعتی، کارخانجات، صنایع و همچنین گازرسانی به جایگاه سی ان جی عنوان کرد و افزود: از 56 شهر موجود در مازندران 42 شهر از نعمت گاز برخوردارند.

مقصودی ادامه داد: در هفت شهر پل سفید، مرزیکلا، گتاب، گلوگاه، خشرودپی، دابودشت و باقی‌مانده کلار دشت عملیات اجرایی جاری است.

وی تصریح کرد: برای شهرهای گزنگ، لینه، پول، بلده، آلاشت، مرزن آباد، کیاسر و فریم در آینده نزدیک گازرسانی آغاز می‌شود.

مقصودی افزود: برای این هشت شهر 300 کیلومتر لوله‌گذاری و 5 هزار و 500 علمک با اعتباری بیش از 240 میلیارد ریال لازم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران  افزود: از 3 هزار و 81 روستای مازندران، یک هزار و 825 روستا دارای امکانات گازرسانی بوده که در حال حاضر یک هزار و 312  روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و در 408 روستا نیز پیمانکار مشغول فعالیت است.

وی حجم شبکه لوله‌گذاری در 408 روستا را 2هزار و 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 25 هزار علمک گاز نیز باید بر روی شبکه نصب شود تا امکان بهره‌مندی برای 27هزار و 111 خانوار روستایی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: پیش‌بینی اعتبار برای این پروژه 820 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: 97 درصد خانوارهای شهری و 71 درصد خانوارهای روستایی در استان مازندران از نعمت گاز برخوردار بوده و نیز 12 پیمانکار در حوزه شهری و 46 پیمانکار درحوزه روستایی مشغول فعالیت هستند.

    این مسئول تعداد جایگاه سی ان جی که در سطح مازندران مشغول فعالیت هستند را 92 جایگاه عنوان کرد و افزود: متوسط گاز مصرفی مازندران 18 میلیون متر مکعب در روز است که در زمستان به 24 میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

عرب مقصودی ادامه داد: در سال گذشته 6 میلیارد متر مکعب گاز در استان مازندران توزیع شد که 594 میلیون متر مکعب را واحدهای تجاری 660 میلیون متر مکعب را واحدهای صنعتی، دو میلیارد و 606 میلیون متر مکعب بخش خانگی و سه میلیارد و 278 میلیون متر مکعب را بخش نیروگاه مصرف کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه عملیات اجرایی داخلی هشت شهر پل سفید، مرزیکلا، گتاب، گلوگاه، خشرودپی، دابودشت و کلاردشت و عملیات لوله‌گذاری 408 روستا، خط تغذیه کلاردشت به مرزن آباد، اجرای خط تغذیه از زیراب به پل سفید، گازرسانی به 11 شهرک صنعتی و 10 جایگاه سی ان جی، خط تقویتی بابل به آمل را از برنامه‌های شرکت گاز در سال 91 برشمرد.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول