اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

ایران جزو 7 کشور برتر استخراج ذخائر معدن دنیا است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو هفت کشور برتر در مطالعه، کشف، استخراج ذخائر معدن در دنیا است.

ایران جزو 7 کشور برتر استخراج ذخائر معدن دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حمید صافدل پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف نمونه استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های ایران در عرصه صنعت و معدن اظهار کرد: ایران اسلامی به مجهزترین آزمایشگاه‌های مطالعاتی در بخش معدن مجهز است ضمن اینکه در تولید سیمان نیز جزو هفت هشت کشور برتر دنیا هستیم.

صافدل گفت: در دو دهه گذشته در بخش معدن سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده و در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین متخصصان ایرانی به کشف معادن کشورهای مختلف کمک کردند به طوری که جوانان ایرانی غنی‌ترین معادن طلای ونزوئلا را کشف کردند.

وی افزود: ظرفیت تولید سیمان کشور نیز از 1.5 میلیون تن به 13 میلیون تن رسیده و قابلیت تولید 21 میلیون تن را نیز داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور 570 میلیون مترمکعب است و اکنون با ظرفیت 450 میلیون مترمکعب بهره‌برداری داشتیم.

صافدل با اشاره به تلاش سازمان توسعه تجارت برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تصریح کرد: برای رقابت‌مند شدن واحدهای تولیدی تلاش می‌کنیم اما برای اینکه کالای تولیدی ما بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند باید برنامه و هدف صادراتی داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از الزامات برای این امر این است که کالای بدون نام و نشان و هویت تولید نکنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر ضرورت تحول در خدمات پس از فروش برای حفظ بازار و مشتری‌مداری تاکید کرد و گفت: وفاداری به مصرف‌کننده موجب ماندگاری در بازار می‌شود.

صافدل افزود: ما برای تغییر الگوی نقدینگی تلاش می‌کنیم به طوری که با هماهنگی با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بورس به دنبال فعالان اقتصادی با شرکای بزرگ هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ماندگاری در صحنه اقتصاد الزاماتی دارد جدی‌ترین الزامات موفقیت در یک فضای رقابت بین‌المللی است که بدون برنامه منسجم، حامیان و اتاق فکر میسر نمی‌شود.

صافدل گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 50 واحد تولیدی در استان بوشهر وجود داشت اما، امروز به بیش از 900 واحد صنعتی رسیده و این نشان از توجه نظام اسلامی به بخش صنعت بوده است.

وی ادامه داد: وجود مناطق اقتصادی بوشهر و پارس جنوبی ظرفیت‌های قابل توجهی برای استان بوشهر ایجاد کرده و اگر سهم صادراتی استان را متناسب با این موفقیت‌ها طراحی کنیم سهم استان بیش از سهم کنونی می‌شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول