اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گلستان:

نظارت بر معاملات دولتی از مفاسد اداری جلوگیری می‎کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: نظارت بر معاملات دولتی از مفاسد اداری جلوگیری می‎کند.

نظارت بر معاملات دولتی از مفاسد اداری جلوگیری می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی مشهدی شامگاه سه‌شنبه در جمع مدیران دستگاه اجرایی استان اظهار داشت: با راه‎اندازی سامانه ملی نظارت بر معاملات دولتی، تمام مزایده‎ها و مناقصات دولتی به صورت سیستمی نظارت و انجام می‎شود.

وی به عملکرد این سامانه در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در حدود 660 مورد از این کمیسیون‎ها حضور یافته که خیلی از آنها را لغو یا ابطال و پیشنهاد اصلاحی حدود 106 مورد را نیز ارائه کردند.

مدیرکل بازرسی گلستان تصریح کرد: رقمی که منجر به ابطال، تجدید و لغو شده چیزی حدود 28 میلیارد تومان برآورد شده است.

مشهدی با بیان اینکه اداره بازرسی استان گلستان نظارت بر گردش مالی حدود 122 میلیارد تومان را داشته است یادآور شد: اعتبارات عمرانی استان چیزی حدود 200 میلیارد تومان است که بازرسی استان توانسته نظارت بر چنین رقم بزرگی را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از قوانین نیاز به اصلاح دارند خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی کشور با همکاری مجلس از سال گذشته پروژه‎ای را تحت عنوان "تنقیه قوانین" آغاز کردند که در حال بررسی است و بر اساس آن قوانینی که با شرایط روز جامعه سازگار نیست، اصلاح می‎شود.

مدیرکل بازرسی گلستان اجرای پروژه مذکور را بسیار مهم، حیاتی و ضروری خواند و اضافه کرد: بعد از بررسی، این پروژه تحویل مجلس می‎شود تا نسبت به قانونگذاری اقدام کنند.

مشهدی به اصلاح قانون تشکیل سازمان بازرسی کشور و آیین‎نامه اجرایی آن اشاره و اظهار داشت: تنها ضمانت اجرایی در این بخش کافی نبود به همین خاطر در تیر ماه سال 1387 به اتمام رسیده و از آن تاریخ به بعد این قانون به حالت اجرایی درآمد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول