اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیل همچنان حادثه‌آفرین است

عنبران نمین در محاصره سیلاب

خبرگزاری فارس: با تغییر ناگهانی هوا و بارش شدید باران عصر امروز سیل در بخش‌های عنبران و برخی شهرهای شهرستان نمین جاری شد.

عنبران نمین در محاصره سیلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بارش شدید که از عصر امروز آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد جاری شدن سیل ناشی از بارش شدید باران و تگرگ به تأسیسات شهری و روستایی، واحدهای مسکونی، باغات و مزارع خسارت وارد کرده و در شهر عنبران معابر رفت و آمد مردم را نیز محدود کرده است.

فرماندار نمین در جریان بازدید از عنبران و روستاهای سیل زده این شهرستان گفت: تلاش می‌شود به سرعت به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شده و میزان خسارت وارده نیز ارزیابی شود.

سید تقی دریتیم با اشاره به شکسته شدن برخی از پل‌ها و روگذرهای تردد مردم در این شهرستان افزود: بارش به حدی بوده که تعدادی از اهالی روستاهای عنبران و بخش مرکزی نمین وحشت‌زده از خانه‌های خود بیرون آمده و به بیشه‌زارها و مناطق آزاد روی آوردند.

وی تصریح کرد: در ارزیابی‌های اولیه به نظر می‌رسد میلیاردها تومان خسارت به مزارع، باغات، تأسیسات زیربنایی شامل خطوط انتقال آب و گاز، تیرهای برق، ابنیه‌ها و راه‌های روستایی وارد شده که امشب جلسه اضطراری بحران را در این شهرستان به مرکزیت عنبران تشکیل می‌دهیم.

دریتیم از تخریب چندین واحد روستایی کم دوام خبر داد و خاطرنشان کرد: سیل سبب ترکیده شدن لوله انتقال گاز و قطع برق در عنبران شده و قنات مشهور این شهر تخریب شده و شاهد فرو ریختن بخشی از تأسیسات مسکونی و دامی روستاها هستیم.

جاری شدن سیل در عنبران و بخش‌های مرکزی نمین هر چند تلفات جانی نداشته است اما سبب بی‌خانمانی برخی از ساکنان شده که به نظر می‌رسد هلال احمر و دیگر دستگاه‌های متولی اقدام به چادرزنی کنند.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز با اشاره به وارد آمدن خساراتی به تأسیسات آب روستایی اضافه کرد: در دو روز گذشته بارش باران و جاری شدن سیل در سه شهر خلخال، کوثر و نمین خساراتی را به تأسیسات آب روستایی وارد کرده به طوری که در شهر خلخال 9 روستا از این بابت صدمه دیدند و آب آشامیدنی این روستاییان قطع شده است.

پرویز عباسی ادامه داد: سعی کردیم آب شرب چهار روستا را وصل کنیم اما تعمیرات تأسیسات آبرسانی پنج روستا همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام این‌ که در شهرستان کوثر نیز تأسیسات آبرسانی یک روستا قطع شده است، بیان کرد: در شهر عنبران نیز تأسیسات آبرسانی پنج روستا به صورت کلی تخریب شده که تلاش می‌کنیم خسارت وارده را در حد امکان جبران کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول