اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته 19 سیلاب در آذربایجان‌غربی به وقوع پیوست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته 19 سیلاب در آذربایجان‌غربی به وقوع پیوست که پرخسارت‌ترین این سیلاب‌ها مربوط به شهرستان‌های چالدران، ‌شوط و پلدشت بود.

سال گذشته 19 سیلاب در آذربایجان‌غربی به وقوع پیوست

نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیشترین میزان وقوع سیلاب در بین شهرهای آذربایجان‌غربی در شهرستان خوی گزارش شده است به طوری که در طول سال گذشته شاهد وقوع هفت مورد سیلاب در این شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه شهرستان پلدشت دومین شهر استان از نظر وقوع سیلاب است، تصریح کرد: این شهرستان نیز با چهار مورد سیلاب دومین شهر استان از نظر فراوانی وقوع سیلاب در آذربایجان‌غربی است.

کریمی با اشاره به خسارت‌های وارده بر اثر وقوع این سیلاب‌ها افزود: پرخسارت‌ترین سیلاب‌ها به ترتیب در شهرستان‌های چالدران، شوط و پلدشت به وقوع پیوسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری نیز شاهد وقوع دو سیل در نقده و بالستان ارومیه بودیم، خاطرنشان کرد: این سیل‌ها خسارت زیادی در پی نداشتند.

کریمی با بیان اینکه سیلی که در شهرستان نقده جاری شده بود سبب وارد کردن خسارت به شبکه انتقال آب این شهرستان شده بود، گفت: خسارت وارده به شبکه آب این شهرستان معادل 135 میلیون تومان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اعلام کرد: سیلی که در بالستان ارومیه به وقوع پیوسته بود سبب وارد شدن خسارت به 20 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه شد که دلیل اصلی وقوع سیل تصرف‌های غیرمجازی بود که توسط روستائیان در بالستان انجام گرفته بود.

کریمی اعلام کرد: سال گذشته براثر وقوع صاعقه چهار نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در شمال استان و اثرات زیان‌بار آن افزود: توازن طبیعی در این مناطق به هم خورده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول