اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی خدابنده خبر داد

پیشرفت 30 درصدی مهار سیلاب‌ها در شهرستان خدابنده

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده از پیشرفت 30 درصدی مهار سیلاب‌ها در شهرستان خدابنده خبر داد.

پیشرفت 30 درصدی مهار سیلاب‌ها در شهرستان خدابنده

 محسن اصغری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در زمینه مهار سیلاب‌ها در حوضه آبخیز سد سفیدرود پیشرفت کاری 25 درصد است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه مهار سیلاب‌های در شهرستان انجام شده است، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری میزان مهار سیلاب‌های شهرستان بیشتر شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده عدم آشنایی مردم با طرح‌های حفاظت آب، خاک و منابع طبیعی را موجب عدم رغبت برای همکاری با منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌های مختلفی در راستای فرهنگ‌سازی مناسب و آشنایی مردم با برنامه‌های منابع طبیعی انجام شود.

وی فرهنگ سازی و آشنایی مردم به ویژه روستاییان را در این خصوص مهم دانست و اضافه کرد: برپایی کلاس‌های ترویجی و آموزشی با مشارکت بهره‌برداران توسط شرکت‌های خدماتی ـ کشاورزی در حال اجرا است تا شرایط همکاری مردم فراهم شود.

اصغری با بیان اینکه 90 درصد از اراضی ملی این شهرستان دارای سند ثبتی هستند، اظهار کرد: حدود هشت درصد از اراضی این شهرستان وقفی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از حدود اراضی ملی این شهرستان دارای حد و مرز طبیعی است، گفت: احداث کمربند حفاظتی در این شهرستان از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی پارک آبخیزداری قیدار و سد خاکی قانلو را از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان خدابنده برشمرد و افزود: پارک آبخیزداری قیدار به عنوان تفرجگاه و سد خاکی قانلو به منظور جمع‌آوری هرز آب‌های سطحی و ذخیره آب برای مصارف کشاورزی، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده جلوگیری از تخریب مراتع منطقه و تبیین اهمیت و تأثیر منابع طبیعی در جلوگیری از آلودگی محصولات و حفظ سلامتی انسان‌ها را عنوان و ضرورت همکاری برای نگهداری و مراقبت از ثروت ملی را خواستار شد.‌

 وی ادامه داد: جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به منظور حفظ ثروت ملی کشور با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران ضروری است.

اصغری انسجام بخشیدن به همه امکانات شهرستان برای عملیاتی کردن پروژه های مختلف این شهرستان از اولویت‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول