اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری گلستان:

سیلاب‎های گلستان 116 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری گلستان گفت: برف و کولاک، رانش زمین و سیلاب‎های اخیر 116 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت که حدود 43 میلیارد آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

سیلاب‎های گلستان 116 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام بعد از ظهر امروز در دومین مصاحبه مطبوعاتی در خصوص سیلاب‎های اخیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به تاکید استاندار گلستان پروژه انحراف سیلاب گرگانرود از دو ماه دیگر از سوی آب منطقه‎ای استان اجرایی می‎شود.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه انحراف سیلاب گرگانرود بالغ بر 22 میلیارد تسهیلات نیاز دارد که در قالب اعتبارات بازسازی با تهران مکاتباتی انجام گرفت که از طریق اعتبارات ماده 10 و 12 تسهیلات مورد نیاز را در اختیار دستگاه‎های اجرایی قرار دهیم تا دغدغه‎های پیش‎رو را مرتفع و شاهد کاهش خسارت‎ها در این زمینه باشیم.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری گلستان با بیان اینکه در بخش مدیریت بحران اتفاقات خوبی به ویژه در 8 ‎سال اخیر افتاده است اذعان کرد: توجه ویژه‎ای به حوزه‎های آبریز و رودخانه‎ها شده و تمام سعی ما نیز بر این بوده است که اعتبارات در جای خود مصرف شوند.

حسام یادآور شد: نزدیک به 7 میلیون تومان اعتبار در بخش آب‎های سطحی و دیواره‎سازی پیش‎بینی شده که روستاهای در معرض خطر به صورت نقطه‎ای دیواره‎سازی شدند.

وی با بیان اینکه مهندسی رودخانه سه سال پیاپی به صورت متمرکز انجام می‎شود خاطر نشان کرد: بر این اساس آب منطقه‎ای می‎تواند نقاط اولویت‎دار را لایروبی کند.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری گلستان ابراز داشت: ارتقای 280 درصدی مدیریت بحران یکی از امتیازاتی بوده که در دولت‎های نهم و دهم شاهد آن بوده‎ایم که چنین رقمی را در هیچ یک از دولت‎های قبلی سراغ نداریم و البته این موضوع اتفاقی مبارک، ولی ناکافی است.

حسام افزود: در سال 1380 تعداد کشته شده‎های حوادث تعداد 314 نفر بوده که این میزان به صفر میل کرده و این آمار نشان می‎دهد که مردم و مسئولان به خوبی در راستای وظایف خود عمل کرده‎اند اما معتقد هستیم نقش مردم در حفظ پوشش گیاهی بسیار موثر است.

وی در پایان از انعکاس اخبار صحیح و مناسب اصحاب رسانه قدردانی کرد و بیان داشت: با کمک مردم خوب منطقه‎های گنبدکاووس، گمیشان، بندرترکمن و آق‎قلا همچنین مدیریت اجتماعی خوبی که فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دستگاه‎های اجرایی، لشکری کشوری و قضائی در جریان مقابله با حوادث طبیعی از خود نشان دادند باید قدرشناسی کرد چرا که اگر این همکاری حاصل نمی‎شد شاهد خسارت‎های فراوانی می‎شدیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول