اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جهرم خبر داد:

اجرای طرح کنترل سیلاب در جهرم

خبرگزاری فارس: شهردار جهرم گفت: با حمایت‌های اعتباری وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران طرح مطالعات جامع و اجرای کنترل سیلاب در جهرم برای مهار سیل و عبور آب‌های سطحی از معابر در حال انجام شدن است.

اجرای طرح کنترل سیلاب در جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، علیرضا صحرائیان بعد از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد سیل این شهر ضمن تشریح اقدامات شهرداری برای مقابله با سیل اظهار داشت: بعد از سیل سال گذشته شهرداری مناطق پرخطر را شناسایی و نسبت به بررسی طرح‌های مربوطه در حوزه کنترل سیلاب در معابر عمومی اقدام کرده است.
وی ابراز داشت: فقدان برنامه جامع برای کنترل سیلاب و عدم تهیه آن در سال‌های گذشته از چالش‌های موجود در مدیریت سیل بوده که برنامه جامعی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی تدوین نشده است.
شهردار جهرم بیان کرد: نبود هماهنگی بین فعالیت‌های اجرایی و منابع اعتباری در مدیریت سیلاب،‌ عدم همکاری سریع بین دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران از دیگر مشکلات مدیریت در هنگام وقوع سیل است، به همین منظور تغییر نگرش دستگاه‌های مسئول در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.
صحرائیان گفت: به‌ کارگیری روش‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای کنترل و مهار سیلاب با شعار و سخنرانی و پند و اندرز و جلسات تعریف و تمجید از یکدیگر و گاهی تخریب و حاشیه‌سازی عملی نیست، بلکه نیاز به منابع و اعتبارات کافی و دانش و مدیریت دارد.
وی با بررسی دیگر عوامل طغیان سیلاب خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نقش عوامل انسانی در برهم زدن تعادل طبیعت حوضه‌های آبخیز به دلیل تخریب پوشش گیاهی و مسدود کردن مجاری عبور آب به ویژه در سال‌های اخیر در تشدید خسارات سیل بسیار موثر بوده است.
صحرائیان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ما نمی‌توانیم تأثیر بسیاری بر روی فراوانی وقوع باران که از عوامل اصلی به وجود آورنده سیلاب‌های مهیب هستند بگذاریم، بلکه باید با به‌کارگیری روش‌ها و اصول فنی و همچنین شیوه‌های مدیریتی و ره‌یافت‌های غیرسازه‌ای در مدیریت سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل به ویژه در مناطق بالادست که به طور عمده خارج از حوزه شهری واقع هستند تلاش کنیم
وی افزود: با تمام مشکلات و کمبود منابع مالی‌، شهرداری جهرم از ابتدای سال جاری طرح‌های متعددی را با بررسی و جذب منابع تخصیصی هدف‌گذاری کرد که با تلاش واحد فنی شهرداری و سایر واحدها به بهره‌برداری رسیده و اجرا شده است.
صحرائیان همچنین از پیگیری جدی برای جذب اعتبار 50 میلیارد ریالی از محل اعتبارات وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران خبر داد و گفت: این اعتبار برای انجام مطالعات جامع و اجرای طرح‌های کنترل سیلاب در جهرم در بخش مهار سیلاب و عبور آب‌های سطحی از معابر تخصیص داده شده و هم‌اکنون در حال طی مراحل اداری است.
شهردار جهرم خاطرنشان کرد: باید با توجه به تجربه سال‌های گذشته طوری برنامه‌ریزی شود که با اتحاد و همبستگی تمام ارگان‌ها به ویژه فرمانداری، شهرداری، ‌هلال احمر، ‌منابع طبیعی، ‌جهاد کشاورزی، آبفای شهری و روستایی، اداره برق و سایر نهادها در مناطق آسیب‌پذیر هنگام سیلاب در اسرع وقت خدمات‌رسانی شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول