اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیل در جنوب استان

باران بهاری سیلابی عظیم در کوثر به راه انداخت

خبرگزاری فارس: بارش شدید باران که در چند روز گذشته در شهرستان کوثر آغاز شده است منجر به راه افتادن سیلابی عظیم در این شهرستان شد.

باران بهاری سیلابی عظیم در کوثر به راه انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بارش‌ها که در چند سال گذشته کم‌سابقه اعلام شده است به برخی از روستاهای شهرستان کوثر نیز خسارتی وارد کرد و اهالی با سردرگمی مواجه شدند.

بارش‌ها در جنوب استان به ویژه مناطقی از شهرستان کوثر در چند روز اخیر سبب سیلاب‌های شدید و عمیق شده به طوری که به دنبال وقوع سیل در روستاهای مورستان و کلستان علیا و سفلی مردم روستاهای کوثر نگران بارش‌ها هستند.

سیلی که به دنبال بارش شدید باران عصر دیروز (دوشنبه) در برخی از مناطق و روستاهای کوثر به وقوع پیوست موجب تخریب و آسیب دیدن برخی تاسیسات و زیر آب رفتن اراضی زراعی در این روستاها شد.

بارش باران شدید همچنین موجب آبگرفتگی معابر شهر شده و مشکلاتی را برای شهروندان شهر گیوی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی کوثر پیش از ظهر امروز به همراه فرماندار شهرستان در بازدید از این روستاها اظهار داشت: بیشتر آسیب‌های سیل مربوط به بخش مرکزی شهرستان و در مناطق گزور، حوزه شمالی قره قشلاق و سنگ‌آباد است.

صراف احمدی تصریح کرد: سیلاب همچنین به لوله‌های هدایت‌گر آب برخی استخرهای ذخیره آب کشاورزی و مجراهای ورودی آب برخی سدها نیز در این شهرستان خسارتی وارد کرده است.

‌فرماندار کوثر نیز ابراز داشت: سیلاب این شهرستان خطرات جانی دربر نداشته است.

سید سعدالله رئیس‌ساداتی افزود: اقداماتی با هدف کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از بروز سیل و یا دیگر حوادث در مناطق مختلف این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بارش باران‌ عصر دیروز در شهرستان کوثر که موجب جاری شدن سیل شد خسارات جدی به برخی اراضی کشاورزی و برخی تاسیسات در مناطق روستایی کوثر زد.

فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد: گزارش‌های مربوط به میزان خسارات ناشی از جاری شدن سیل در کوثر توسط رؤسای ادارات در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش باران چندین ساعت در بیشتر مناطق شهرستان کوثر به طور متناوب ادامه داشت و موجب جاری شدن سیل در بیشتر رودخانه‌های شهرستان کوثر به ویژه گیوی چای شد.

انتهای پیام‌/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول