اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار اردبیل:

پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده مجوز نمی‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پرداخت مانده تسهیلات بانکی به بنگاه‌های زودبازده در فاصله زمانی سال 84 تا 88 مجوزی نمی‌خواهد.

پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده مجوز نمی‌خواهد
سید حسین صابری در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در ابلاغیه سال گذشته بانک مرکزی به این امر تاکید شده بود تا بانک‌ها مانده تسهیلات خود را از این محل پرداخت کرده و به تکمیل طرح‌های نیمه تمام کمک کنند.
وی در ادامه ابراز داشت: انتظار نداریم بانک‌ها خلاف ضوابط خود حتی به یک درخواست نیز پاسخ دهد همان طوری که در 16 ماه همکاری نزدیک با بانک‌ها هرگز اجازه ندادیم با یک ارجاع بی‌مورد بانک‌ها را در منگنه قرار دهیم تا تسهیلاتی را پرداخت کنند، اما تلاش آنها برای گرفتن خط اعتباری جدید در حوزه‌‌های اشتغال و کارآفرینی ضروری و مهم است.
استاندار اردبیل با اعلام اینکه در توزیع شهرستانی اعتبارات مشاغل خانگی هیچ بانکی از مراجعه نکردن متقاضیان دلخور نمی‌شود، ادامه داد: ما هرگز حاضر نیستیم در پایان سال سهم شهرستان‌ها برگشت بخورد به همین خاطر معتقدیم در پرداخت تسهیلات کسب و کار خانگی باید سقف بانک‌ها رعایت شود تا مناطقی که امکان جذب بیشتر دارند دچار سرگردانی نشوند.
این مسئول بیان داشت: اگر در شهرستانی متقاضی مراجعه نمی‌کند یا به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی پرونده‌ای شکل نگرفته اما در شهرستانی دیگر زمینه جذب اعتبار وجود  دارد می‌توان جابجایی منابع و اعتبارات را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه بسیاری از متقاضیان مشاغل خانگی اعلام کرده‌اند که باید دامداری نیز جزو مشاغل خانگی محسوب شود، ما نیز باید دامداری‌های کوچک روستایی را جزو این مشاغل محسوب کرده و برای متقاضیان آن در قالب مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کنیم.
استاندار اردبیل ضرورت رونق گرفتن دامداری‌های کوچک را در مناطق روستایی به نفع استان دانست و گفت: با رونق دامداری‌ها، از وابستگی به واردات گوسفند و گوشت وارداتی خارج شده و شان و شوکت استان اردبیل و منطقه مغان که زمانی مرکز و قطب دامپروری بود حفظ  می‌شود.
صابری بیان داشت: از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم ظرف یک هفته آینده نوسانات آماری را در اشتغال خانگی به حداقل رسانده و با یک شبیه‌سازی یک رقم واقعی را از اشتغال خانگی ارائه کنند تا برخی از نگرانی‌ها نیز در این حوزه از بین برود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول